همشهری آنلاین: اگر تصور می‌کنید محیط کارتان هیچ تفاوتی با جهنم ندارد، شاید بهتر باشد نگاهی به شرایط کار مردانی بیاندازید که روزانه بیش از 12 ساعت را در معدن سولفور در نزدیکی حفره آتشفشانی که مملو از سمی بسیار کشنده است، مشغول به کارند.

 

 

این 200 مرد که در حفره آتشفشانی کار می‌کنند شاید هرگز نتوانند 30 سالگی خود را ببینند زیرا دود سمی و غلیظی که در محیط وجود دارد ذره ذره جان آنها را می‌گیرد. این افراد هر روز ارتفاعی دو هزار متری را بالا می‌روند و سپس برای استخراج سولفور وارد حفره آتشفشانی می‌شوند.

این افراد کارگرانی هستند که برای دریافت روزانه سه پوند، هر روز زندگی خود را با استخراج سولفور از داخل آتشفشانی فعال به خطر می‌اندازند. احتمال اینکه این کارگران بتوانند تولد 30 سالگی خود را ببینند بسیار کم است زیرا آنها در محیطی اشباع شده از دود‌های سمی در فاصله‌ای بسیار نزدیک از دریاچه‌ای اسیدی مشغول به کارند. این آتشفان ایژن نام داشته و در اندونزی واقع شده است.

عکاس بریتانیایی،‌مارک تیلور برای عکاسی از زندگی مرگبار کارگران در اندونزی به این کشور سفر کرد تا از نزدیک با نحوه زندگی و کار آنها آشنا شود. گازهای سمی موجود در هوا می‌توانند درصورت تنفس طولانی مدت کشنده باشند، اما این کارگران باید روزانه به مدت 12 ساعت در این منطقه باقی بمانند تا بتوانند میزان مورد نیاز سولفور شرکت‌های نفتی و شوینده را تامین کنند.

به گفته تیلور، در طول سفر یک‌ساعته برای بالا رفتن از دامنه کوه آتشفشانی برای رسیدن به حفره، می‌شد ابرهای سولفوری را به خوبی احساس کرد. به گفته وی ضخامت این بخارهای سمی گاه به اندازه‌ای بود که می‌توانست نور خورشید را مسدود کند. این در شرایطی است که کارگران در این منطقه به تجهیزات ایمنی چندانی مجهز نیستند،‌تعدادی از آنها ماسک‌های نا‌مطمئن و غیر استدانداردی را به چهره داشتند و تعدادی دیگر از پیراهن‌های خود برای پوشاندن دهان و بینی استفاده کرده‌بودند.

بر اساس گزارش میل آنلاین، مردانی در میان این کارگران حضور دارند که تمام روز را در این منطقه به کار مشغولند تا مختصر درآمدی که از کار در کارخانه قهوه بیشتر است را به دست آورند. میزان اسیدی بودن آب دریاچه‌ای که کارگران در کنار آن مشغول به کارند برابر اسید باطری ماشین است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶