همشهری آنلاین: کپسول فضایی سایوز، حامل سه فضانورد روس و ‌آمریکایی روز دوشنبه با موفقیت در شمال قزاقستان به زمین نشست

 

به گزارش ایسنا، جو آکاباف فضانورد ناسا به همراه گنادی پادالکا و سرگئی روین کیهان نوردان روس پس از اتمام مأموریت سی و دوم و اقامت چهار ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به زمین بازگشتند.

 

کپسول فضایی سایوز TMA-o4M‌ صبح دوشنبه 17 سپتامبر (27 شهریور) در ساعت 08:53 دقیقه به وقت محلی (02:53 دقیقه به وقت گرینویچ) در نزدیکی شهر آرکالیک در شمال قزاقستان به زمین نشست.

گنادی پادالکا، فرمانده مأموریت فضایی 32، نخستین فضانوردی بود که از کپسول خارج شد و حال عمومی هر سه فضانورد مناسب گزارش شده است.

پادالکا، در طی چهار مأموریت فضایی بیش از 711 روز در فضا حضور داشته و چهارمین کیهان نورد با بیشترین مدت اقامت فضایی محسوب می‌شود.

در حال حاضر سونیتا ویلیامز، فضانورد ناسا به همراه آکیهیکو هوشیده و یوری مالنچنکو، کیهان نوردان ژاپن و روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند.

تا یک ماه آینده نیز کوین فورد، اولگ نوویتسک و یووگنی تارلکین فضانوردان آمریکا و روسیه به سه خدمه مستقر در ISS ملحق خواهند شد.

پس از بازنشستگی برنامه شاتل فضایی آمریکا، انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی تنها به وسیله کپسول فضایی سایوز روسیه انجام می‌شود و هزینه انتقال هر فضانورد بالغ بر 60 میلیون دلار است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز