همشهری آنلاین: مرگبارترین بیماری‌ها نیز می‌توانند در خود زیبایی داشته باشند، البته به لطف هنر مدرن و سیستم‌های عکاسی دقیق که می‌توانند از عوامل اصلی بیماری‌هایی مانند طاعون و سیاه‌زخم عکاسی کنند.

بیماری‌هایی مانند طاعون و سیاه‌زخم بر روی بدن انسان تاثیران مرگبار و مخربی داشته و موجب شکل گیری اپیدمی‌های گسترده‌ای می‌شوند. اما عوامل شکل‌گیری این بیماری‌ها همواره از برابر چشمان بیشتر افراد پنهان مانده‌اند.

در این مجموعه از عکس‌ها که توسط عکاسان علمی موسسه آلمانی Eye of Science به ثبت رسیده‌اند، عوامل ایجاد کننده مرگبارترین بیماری‌ها در جهان به شکلی متفاوت دیده‌می‌شوند. باکتری‌ها و ویروس‌های ایجاد کننده بیماری‌ها با استفاده از میکروسکوپ‌های قدرتمند هزاران بار بزرگنمایی شده و چهره واقعی بیماری را به نمایش می‌گذارند.

این تصاویر بخشی از عکس‌های موجود پایگاه داده‌ها در آرشیو عکس‌های علمی در لندن به شمار می‌روندکه از آنها برای آموزش، تحقیق و حتی کارهای هنری استفاده می‌شود.

این عکس‌ها در حقیقت عکس‌هایی سیاه و سفید هستند که به کمک هنرمندان دیجیتال رنگ‌آمیزی می‌شوند. به گفته محققان این تصاویر به برقراری ارتباط میان علم و عموم مردم، به ویژه کودکان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳