همشهری آنلاین: انجمن ساختمان‌های بلند و سکوتنگاه‌های شهری یا CTBUH آسمان‌خراش‌هایی را در کانادا،‌ قطر،‌ استرالیا و ایتالیا به عنوان برترین ساختمان‌های بلند جهان در سال 2012 معرفی کردند.

برج‌های Absolute در کانادا،‌ برج 1 Bligh Street در سیدنی،‌ برج "پلازو لومباردیا" در میلان ایتالیا و برج دوحه در قطر اسامی چهار برج برتر جهان در سال 2012 هستند.

همچنین برج‌های "البهار" در ابوظبی جایزه اول نوآوری این انجمن را به خاطر طرح پنجره‌هایی با سایبان‌هایی که با رایانه کنترل می‌شوند به خود اختصاص داد. برج‌های "پلازو لومباردیا" اولین برج در ایتالیا است که در لیست انجمن CTBUH قرار می‌گیرد و برج 1 Bligh Street اولین ساختمان استرالیایی است که مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

تعداد ساختمان‌های بلندتر از 200 متری که در سال 2011 تکمیل شده‌اند 88 ساختمان بوده،‌ تعدادی که نسبت به 32 ساختمان در سال تکمیل شده در سال 2005 بسیار چشمگیر است. 96 ساختمان دیگر قرار است در سال جاری تکمیل شوند.

برنده و منتخب نهایی این انجمن در تاریخ 18 اکتبر در مراسم سالانه جایزه موسسه تکنولوژی ایلینویز معرفی خواهد شد. برندگان جدید این انجمن طی بازبینی مستقل پروژه‌های جدید که توسط گروهی از متخصصان صنعتی صورت گرفته انتخاب شده‌اند. این پروژه‌ها به خاطر مشارکتشان در توسعه ساختمان‌های بلند و محیط‌های شهری و دستیابی به پایداری در سطوحی گسترده مورد توجه قرار گرفته‌اند.

برج "پلازو لومباردیا" در میلان به عنوان بهترین ساختمان بلند اروپا معرفی شد،‌ این ساختمان دولتی 40 طبقه اولین باری است که از این انجمن جایزه دریافت می‌کند. بهترین برج خاورمیانه و آفریقا برج دوحه و نوآورانه‌ترین برج جهان برج‌های البهار در ابوظبی انتخاب شده‌اند.

این انجمن برای انتخاب برترین برج‌های جهان 78 داوطلب داشت که بیشترین آنها از آسیا و خاورمیانه بودند. تعداد داوطلبان از آمریکا در این دور از رقابت کاهش یافته بود که می‌تواند نشانه‌ای از تاثیر رکود اقتصادی جهانی باشد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷