همشهری آنلاین: باستان‌شناسان موفق به کشف 120 مجسمه سفالی از جنگجویان باستانی چینی با قدمتی برابر دوهزار سال شده‌اند.

حفاری‌های انجام گرفته در کشور چین منجر به کشف مجموعه‌ای بی‌نظیر از جنگجویان سفالی دوهزار‌ساله‌ای به همراه صدها آثار باستانی دیگر شده است. این جنگجویان سفالی در منطقه "کین شیهوانگ" که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود در استان "شانژی" کشف شده‌اند.

دور جدید حفاری که از سال 2009 آغاز شده سومین دور از حفاری‌هایی است که از سال 1974 آغاز شده‌اند. این آثار تاریخی به همراه اولین امپراطور "کین دیناستی" در قرن سوم قبل از میلاد دفن شده‌اند. در میان این آثار قطعاتی از قبیل طبلهای جنگی و سپرهای رنگ‌آمیزی شده دیده می‌شوند، به طور کلی بیش از 310 قطعه کوچک به همراه 12 اسب سفالی از این منطقه کشف شده‌اند.

از دیگر قطعات عجیبی که در این منطقه کشف شده می‌توان به جعبه ابزار ارابه‌ها،‌کمانهای پولادی،‌ و طبلهای رنگ‌آمیزی شده اشاره کرد. زمانی که تمامی مجسمه‌ها طی سه سال آینده از این منطقه استخراج شوند،‌به موزه برده خواهند شد تا پیش از به نمایش گذاشته شدن رنگ آنها احیا شود.

بر اساس گزارش دیلی میل،‌تا کنون بیش از هزار مجسمه سفالی با ابعادی مشابه ابعاد بدن انسان که هریک از حالت چهره و مدل موی منحصر‌به فردی برخوردارند در این منطقه کشف شده‌اند. این سربازان سفالی به منظور نگهبانی از مقبره امپراطور به همراه وی دفن شده‌بودند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶