همشهری آنلاین: آتش مشعل المپیک که جمعه گذشته با پروازی ویژه از آتن به بریتانیا فرستاده شده بود، سفر 70 روزه خود را به سراسر این کشور آغاز کرد

مشعل المپیک که 5 روز از سفر خود را پشت سر گذاشته، از بیش از 1000 شهرستان، شهر و روستای بریتانیا عبور می‌کند و برای افتتاحیه مسابقات المپیک ۲۰۱۲ در روز ۲۷ ژوئیه (ششم مرداد) سال جاری به لندن خواهد رسید.

اولین حامل مشعل المپیک در بریتانیا، بن اینزلی، برنده سه مدال طلای المپیک، بود. در طول روز اول سفر مشعل المپیک بیش از 100 نفر از جمله دانکن گودهیو از ورزشکاران پیشکسوت بریتانیا، این مشعل را حمل کردند.

مشعل المپیک در روز اول از منطقه کورن‌وال تا پلیموث منطقه ساحلی در جنوب غرب بریتانیا عبور کرد و عصر آن روز ساعت ۱۹ به وقت محلی، همزمان با ورود مشعل المپیک به پلیموث، مراسم ویژه‌ای با حضور لایبرنیتز، خواننده هیپ‌هاپ، در این شهر برگزار شد.

پرنسس ان، دختر ملکه الیزابت، عصر روز جمعه گذشته، آتش مشعل را در یک فانوس در ایستگاه هوایی نیروی دریایی سلطنتی در کورن‌وال از هواپیما خارج کرد و دیوید بکهام، فوتبالیست صاحب‌نام بریتانیایی، با شعله‌های آتشی که از این فانوس روشن شد، مشعل طلایی المپیک را افتتاح کرد.

نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر بریتانیا هم به همراه ۵۰۰ نفر از اعضای نهادهای عمومی، نظامی و چهره‌های شناخته‌شده بریتانیا برای استقبال از مشعل المپیک به ایستگاه هوایی نیروی دریایی سلطنتی رفته بود.

مشعل المپیک پیش از آن که سفر خود را در بریتانیا آغاز کند، یک شب در پایگاه هوایی نیروی دریایی سلطنتی بود و بامداد روز شنبه گذشته ۱۹ ماه مه، با یک هلی‌کوپتر به منطقه لندزاند منتقل شد تا سفر ۷۰ روزه خود را آغاز کند.

حاملان مشعل المپیک آن را با پای پیاده یا با قایق، دوچرخه، ترن و قطار از یک هزار و ۱۹ شهر و روستا در سراسر بریتانیا عبور خواهند داد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲