همشهری آنلاین: مراسم ویژه تحویل مشعل بازی‌های المپیک به بریتانیا روز پنج‌شنبه در آتن برگزار شد.

در این مراسم که زیر باران شدید در استادیوم المپیک آتن انجام شد پس از برگزاری آیین مرسوم و پخش سرود المیپک و سرود ملی بریتانیا و یونان، اسپیروس کاپیرالوس رییس کمیته المپیک یونان مشعل این بازی‌ها را به پرنسس «آن» دختر الیزابت دوم ملکه بریتانیا و رییس کمیته المپیک این کشور تحویل داد.

در این مراسم لرد سباستین کو رییس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک لندن، بوریس جانسون شهردار لندن و دیوید بکهام فوتبالیست معروف بریتانیایی حضور داشتند.

مشعل بازی‌های المپیک که هفته پیش روشن شده بود بنا به سنت مرسوم پس از طی حدود 3 هزار کیلومتر توسط 500 ورزشکار یونانی در خاک این کشور، روز جمعه طی یک پرواز اختصاصی بریتیش ایرویز به بریتانیا رسید.

برآورد شده است چیزی در حدود 8 هزار نفر بریتانیایی طی یک مسیر 13 هزار کیلومتری قبل از شروع بازی‌های المپیک مشعل را در اقصی نقاط این کشور می‌گردانند. روز 6 مرداد سال جاری سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در لندن آغاز خواهد شد.

همشهری آنلاین با پوشش خبری کامل این رویداد ورزشی، مجله‌ای تحت عنوان «المپیک 2012 لندن» تدارک دیده که در آن به معرفی ورزشگاه‌ها و دیگر نکات خواندنی آن پرداخته است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹