همشهری آنلاین: یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی تصاویری تماشایی از "دره بزرگ" رودخانه کلورادو گرفته و آنها را از فضا روی وبلاگ خود گذاشته است

"دان پتیت"، مهندس شیمی و فضانورد ناسا در سال 1996 به عنوان نامزد فضانوردی انتخاب شد.

وی نخستین بار در دوره 23 نوامبر 2002 تا 3 می 2003 در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کرد و در 161 روز ماموریت خود دو پیاده روی فضایی را به منظور نصب تجهیزات علمی به بدنه خارجی ایستگاه انجام داد.

این فضانورد آمریکایی برای دومین بار همراه با کپسول سایوز در 21 دسامبر 2011 به ISS بازگشت و به همراه "الگ کونوننکو" و "آندری کویپرز" تا می 2012 در ایستگاه فضایی اقامت خواهد داشت.

"دان پتیت"، روز گذشته تازه ترین عکس‌هایی را که از ISS از مناظر زمین گرفته است به همراه توضیحاتی بر روی وبلاگ خود گذاشت. این تصاویر جدید مربوط به "دره بزرگ" (Grand Canyon) رودخانه کلورادو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در وبلاگ خود توضیح داد: "دره بزرگ رودخانه کلورادو زمانی که از یک چشم انداز مداری دیده می‌شود، بسیار تماشایی است. شما حتی اگر تاکنون این دره را از نزدیک ندیده باشید به طور غیر ارادی این حرف را تائید می‌کنید و اگر قبلاً از آن بازدید کرده باشید، مغزتان با دیدن این تصاویر شما را به یاد تعطیلاتی می‌اندازد که در ریم جنوبی داشته‌اید."

"دان پتیت" در ادامه نوشت: "چشمان خود را تنگ کنید و منتظر بمانید تا نور فلاش‌ها ناپدید شود. اکنون شما می‌توانید چیزهایی کاملا متفاوت را ببنید. می‌توانید کرم‌هایی را ببنید که در واقع رسوبات ته آب هستند. غالباً در تلاش برای جستجوی حقایق طبیعت، درک انسان بر روی چیزهایی که واقعاً وجود دارند نقاب می‌زند."

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳