همشهری‌آنلاین: سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور لیبی هنگام کشته شدن در یک سرداب در شهر سرت لیبی بود.

شبکه العربیه با یکی از انقلابیون که گفته می‌شود ابتدا او معمر قذافی را دستگیر کرده است، گفتگو کرد، او گفت قذافی برای جلوگیری از دستگیری به سرداب‌ها رفته و در آنجا مخفی شده بود که موفق به دستگیری او شدم، اما به سبب شدت تیراندازی و درگیری‌ها، او از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود که در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید مرد.An anti-Gaddafi fighter points at the drain where Muammar Gaddafi was hiding before he was captured in Sirte October 20, 2011.

اما در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الصمود، فیلم ویدئویی از لحظه دستگیری معمر قذافی تا لحظه مرگ وی بر اثر اصابت گلوله را پخش کرد.

تصاویری که این شبکه پخش می‌کرد، نشان می‌داد قذافی ابتدا زنده بود و انقلابیون او را به صورت ایستاده گرفته بودند، اما در ادامه بر روی زمین افتاده و بر اثر شدت جراحات وارده می‌میرد. این تصاویر نشان می‌دهد که قذافی غرق در خون است.

سه فرضیه درباره قذافی

اظهارات یکی از انقلابیون درباره چگونگی دستگیری قذافی در حالی است که شبکه العربیه با یک شخصیت لیبیایی گفتگو کرد.

رمضان الخمادی گفت چند فرضیه در این زمینه وجود دارد یکی اینکه آیا قذافی مرد، یا خودکشی کرد یا انقلابیون به سوی تیراندازی کرده و او را کشتند؟

more  نتایج نظرسنجی همشهری آنلاین درباره سرنوشت قذافی

با این حال ابهاماتی درباره چگونگی مرگ قذافی وجود دارد و شورای انتقالی باید این ابهامات را برطرف کند و به همین سبب نباید در دفن قذافی عجله کند.

به گفته وی، با توجه به اینکه قذافی هرگز دوست نداشت محاکمه و یا اعدام شود، فرضیه خودکشی وی یا اینکه درخواست از اطرافیانش برای تیراندازی به سوی وی هم محتمل است.

با این حال با توجه به شرایط دشوار حاکم بر میدان نبرد، احتمال اینکه یکی از انقلابیون خودسرانه سرهنگ را به ضرب گلوله کشته باشد، نیز وجود دارد.

*روایت رسمی

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، محمود جبریل گفت قذافی زمانی که به بیمارستان مصرانه رسید زنده بود.

محمود جبریل رئیس دفتر اجرایی شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی پنجشنبه به علت اصابت گلوله به سرش در شهر سرت کشته شد.

 

جبریل در نشستی خبری در طرابلس گفت : زمانی که قذافی را پیدا کردیم خوب بود و سلاح حمل می کرد.

 

وی افزود : او به طرف یک دستگاه خودروی شاسی بلند هدایت شد و زمانی که سوار بر خودرو شد درگیری بین نیروهای طرفدار قذافی و انقلابیون رخ داد و قذافی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

 

آلبوم‌ها:

more  پایان سرهنگ

more  بازی تمام شد سرهنگ!

  moreعکس‌هایی از جسد قذافی

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹