همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: اگر بخواهیم راه اهل بیت(ع) و فرهنگ عظیم و غنی شیعی را مد نظر قرار دهیم و در مکتب ائمه معصومین(ع) حرکت کنیم راهی نداریم جز این که تقوا پیشه کنیم و زندگی‌مان را در سایه روحانیت پیش ببریم

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته در منطقه 7 شهرداری تهران، با اعلام این مطلب گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که ما به عنوان خدمتگزاران مردم در شهرداری و همچنین سایر مسئولان اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به عنوان یک وظیفه مد نظر داشته باشیم این است که بدانیم نسبت به موضوع دین مردم و توجه به تعلیم و تربیت آنها مسئولیم.

وی ادامه داد: شهرداری در کنار کارهای خدماتی و عمرانی، بدون شک در برابر مشکلات و معضلات فرهنگی در سطح جامعه هم وظیفه دارد.

قالیباف افزود: وقتی در خانواده‌ای پدر یا مادری عرصه را آن قدر بر خود تنگ می‌بیند که مرگ خود یا فرزندش را از خدا می‌خواهد من مسئول باید بدانم که در این ناله و درد سهیم هستم و بنده و امثال من حتما در وظیفه‌مان کوتاهی کرده‌ایم ، البته ممکن است خود آن پدر یا مادر، مدرسه، معلم مدرسه و مسجد محله نیز کوتاهی کرده باشند.

وی با بیان این که امروز جامعه ما بحث تربیت، تزکیه و اصلاح جامعه را به اصلاح جدول و جوی و آسفالت ترجیح می‌دهد، خاطر نشان کرد: موضوعات تربیتی و اخلاقی نسبت به موضوعات دیگر در هر سازمانی در اولویت قرار دارد، لذا ما خود را موظف و مکلف می‌دانیم که به موضوعات با اولویت مسجد و تفکر مسجدی نگاه کنیم و کارها را با این رویکرد پیش ببریم، از این رو توجه به مباحث مختلف از اوقات فراغت جوانان گرفته تا اوقات فراغت سالخوردگان و همچنین احداث چنین مراکزی ریشه در این دیدگاه دارد .

قالیباف با بیان این که مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) که نگینش مسجد آن است و اساس آن بر پایه نماز قرار داده شده است، گفت: این مجتمع فقط برای برپایی نماز نیست بلکه باید حداکثر استفده از آن بشود تا همه اهالی محله، خانواده‌ها و شهروندان از خدمات آن بهره ببرند .

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این پروژه یادآور شد: من همیشه در برابر هر فعالیت عمرانی که در شهر انجام می‌شود وظیفه دارم از همسایگان و همه کسانی که در جوار این پروژه حضور دارند و زندگی می‌کنند حلالیت بطلبم، زیرا این پروژه‌ها گاهی باعث آزار و اذیت همسایگان می‌شود ؛ به عنوان مثال در بازدیدی که چند ی پیش از پروژه صدر- نیایش داشتم تعدادی از همسایه‌ها نزد من آمدند و از من خواستند تا به پیمانکاران بگویم یا در روز کار کنند یا شب زیرا استراحت از آنها گرفته شده است، من این را درک می‌کنم و به همین خاطر باید سعی کنیم رضایت آنان را به دست آوریم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های سطح شهر که از 16 تا 17 سال پیش مانده و بلاتکلیف است گفت: البته ما این پروژه‌ها را در اولویت قرار داده و ادامه می‌دهیم .

وی خطاب به شهروندان منطقه 7 گفت: یکی از موضوعات این منطقه بحث اتوبانی است که باید احداث شود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سال آینده بخش قابل توجهی از آن افتتاح می‌شود.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در سایه نظام اسلامی و ولایت، آرمان‌های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

بر این اساس، مراسم افتتاح مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) شب گذشته با حضور آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، جمعی از مدیران شهری، روحانیون و شهروندان منطقه 7 برگزار شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹