همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: ستون و محور خانواده در حوزه رفاه و آسایش بانوان هستند و مردان و فرزندان نیز تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند

 

به گزارش تهران سما، با بیان این مطلب اظهار کرد: ظاهرا در کشور سنتی شده که هر مدیر اجرایی، هر جایی که می‌رود باید سخنرانی کند و این برای خود ما نیز معضلی شده و نمی‌دانیم باید کار کنیم یا حرف بزنیم.

وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور یاد و خاطره شهداست و ما خود را مدیون امام (ره) و شهدا می‌دانیم و امیدواریم توفیق یابیم که راه آنها را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.

شهردار تهران با بیان این که یک هفته به ولادت امام رضا(ع) باقی مانده است، ضمن تبریک ولادت این امام بزرگوار گفت: امام خمینی فرمودند "مرکز ایران آستان قدس است" و منت الهی بر ما است که این حضرت در کشور ما حضور دارند.

وی در ادامه در مورد افتتاح بوستان نرگس اظهار کرد: چند نکته برجسته در رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنایت خاص پیگیری می‌شود که در این جلسه می‌خواهم به 2 نکته از این موضوعات اشاره کنم.

قالیباف با بیان اینکه این روزها حرف‌های متعددی می‌شنویم مخصوصا در حوزه فرهنگی که گاه این گفته‌ها منصفانه نیست اظهار کرد: البته گاه موضوعات منتقدانه‌ای نیز مطرح می‌شود که ما سعی می‌کنیم آن مشکلات را مرتفع کنیم اما کلان کار را که نگاه می‌کنیم این را می‌رساند که کار مصممانه به پیش می‌رود.

قالیباف عنوان کرد‌: همه رویکردهای شهرداری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی با تفکر مسجد محوری به پیش می‌رود به این معنا که ذات کارهایی که انجام می‌شود کارهای دینی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کارهای دینی، امر به معروف و نهی از منکر در صدر کارهایی است که باید به آن توجه کنیم گفت: بخشی از اقدامات باید متوجه به توسعه و وسعت بخشیدن به معروف باشد و بخشی دیگر از اقدامات باید برخورد با منکر باشد. در این زمینه توجه به معروف و توسعه معروف باید اساس کار شهرداری قرار گیرد.

شهردار تهران اظهار کرد: بر این باوریم که شهرداری اولویت کارش باید به سمت توسعه معروف باشد و برخورد با منکر مربوط به دستگاه‌های دیگری است که وظیفه اجرای آن را دارند . در این زمینه ما یکسری کارهای ایجابی باید انجام دهیم و یکسری کارهای سلبی که کارهای سلبی در جوهره شهرداری نیست و شهرداری باید تمام تلاش خود را حول محور کارهای ایجابی قرار دهد به این معنا که به سمت پیشگیری، تزکیه و تعلیم پیش برویم.

وی تصریح کرد: با اجرای اقدامات ایجابی بدون شک بحث مربوط به خانواده نیز مطرح می‌شود چرا که خانواده مهمترین رکن جامعه است که در جهت پیشگیری باید به ایفای نقش بپردازد. حال باید از اهل نظر بخواهیم که نگاه کنند برنامه‌های شهرداری به چه میزان خانواده محور و براساس رویکرد مسجد محوری به اجرا در می‌آید.

قالیباف اذعان کرد: بر این باوریم که ستون و محور خانواده در حوزه رفاه و آسایش بانوان هستند و مردان و فرزندان نیز تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند و در این راستا در جامعه ما واقعیت تلخی وجود دارد که متمرکز شدن به موضوع خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مخصوصا برای بانوان نه از آن جهت که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند بلکه از آن جهت که در تزکیه و تعلیم نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اگر در خانواده‌ای مادر دچار مشکل جسمی و روحی شود تردید نکنید که همه خانواده نیز تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند و همین طور جامعه نیز متاثر می‌شود گفت: در این راستا ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت بانوان امری حائز اهمیت است.

قالیباف بیان کرد: ما پارک بانوان را ایجاد کرده‌ایم و کاری نداریم که خارج از کشور چه تصویری از آن به نمایش می‌گذارند یا برخی افراد متحجر چه حرف‌هایی می‌زنند، ما باید برای توسعه سلامت بانوان اقدام کنیم. چرا که باورهای اخلاقی و دینی ما، به ما این اجازه را نمی‌دهد در مکان‌هایی که عمدتا آقایان از وسایل ورزشی استفاده می‌کنند خانم‌ها نیز به راحتی ورزش کنند، لذا شروع کردیم به احداث پارک بانوان و مجموعه پارک بانوان نرگس که 26 هکتار وسعت دارد و در ناحیه 2 منطقه 18 به بهره برداری رسیده است.

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران در نظر دارد مجموعا 5 بوستان بانوان در شهر ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به احداث بوستان بانوان در جنوب غرب تهران، جنوب شرق، مرکز و شمال غرب تهران اشاره کرد.

وی ادامه داد: مجموعه شهربانو نیز به وسعت 7 هکتار در بوستان ولایت برای بانوان ایجاد شده است تا بانوان هم به جهت روحی و روانی و هم جسمی فعالیت‌های فرهنگی خود را در مکانی کاملا امن به انجام برسانند.

شهردار تهران احداث پارک بانوان در سطح شهر را یک ضرورت اعلام کرد و گفت‌: شهرداری عمدتا بوستان بانوان را در جنوب شهر تهران احداث کرده و یکی از بوستان‌های بانوان در منطقه 15 شهرداری قرار دارد که این بوستان دارای تنها زمین چمن طبیعی فوتبال استاندارد برای بانوان در کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری تهران کاهش شمال و جنوب شهر است و در این راستا افتتاح بوستان بانوان نرگس در منطقه 18 شهرداری به انجام رسیده است گفت: به طور کلی در شهر تهران مراکزی که دارای آسیب اجتماعی بودند شناسایی شده و در این مراکز بوستان‌های متعدد احداث شده تا هم معروف توسعه یابد و هم محل از وجود آسیب پاک شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: امیدوارم تلاش کنیم تا بتوانیم آرمان های امام (ره) و شهدا را پیش ببریم و از خدا می‌خواهم توفیق خدمت گذاری صادقانه را از ما نگیرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۸