همشهری آنلاین - هلن صدیق بنای: طولانی ترین فرش امسال با تار و پودی از گل در جشنواره جهانی ایتالیا بافته شد

اگر شما هم از علاقمندان گل و گیاه هستید، می توانید در هفته دوم ماه ژوئن در جشنواره گل ایتالیا در شهر گنزانو شرکت کنید. این جشنواره که به مدت یک هفته به طول می‌انجامد، شهرت جهانی دارد.

فرش‌های گل جشنواره 2011 ایتالیا، با دقت و وسواس زیاد، با الهام از نقاشی های مذهبی و آثار هنری مشهور توسط گل‌های رنگارنگ بافته شدندد.

پیشینه این جشنواره گل، گنزانو-ایتالیا مربوط به سالهای 1778  می‌شود. سالهایی که این جشنواره یک جشنواره مذهبی قلمداد شده و از طرف کلیسا برگزار می‌شد.

با مرور زمان این جشنواره  با حفظ ماهیت اصلی خود به یک جشنواره مردمی، هنری و تجاری تبدیل شد. در این جشنواره هنرمندان آثار و شاهکارهای خود را در قالب فرش‌ با تارو پودی از گل، طراحی و کار می‌کنند.

هر سال، تصاویر مذهبی، هنری و ...  توسط هنرمندان محلی ایتالیا با دست مایه میلیون‌ها تن گل بافته یا نقاشی می‌شود. شاهکارهای این هنرمندان، سرتاسر خیابانهای گنزانو- ایتالیا را پوشش می‌دهند.مردم در این روز بسیار شاد و شاداب هستند. عطر و طراوت گلها سر تاسر خیابانهای شلوغ را پر کرده است.

در این جشنواره  میلیون ها تن گل مصرف می‌شود که 2 تا3  روز قبل از جشنواره تهیه و با شرایط مطلبوبی در غارهای اطراف شهر گنزانو ذخیره و نگهداری می‌شوند.

روز شنبه هفته سوم ماه ژوئن رژه جشنواره گل آغاز می‌شود.  در روز دوشنبه، یعنی سه روز بعد از جشنواره، زمانی است که کودکان مجاز هستند بر روی این فرش‌های گل بازی کرده و بدوند.

 بالاخره هرچیزی پایانی دارد. این شاهکارهای هنری و این گل‌های شاداب بعد سه روز با شادی و بازی بچه‌ها به پایان می‌رسد.

http://triggerpit.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰