همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: چشم انداز‌های خوردنی، شاهکار بی‌نظیر یک عکاسی هنرمند از مواد غذایی است.

در نگاه اول، تصور ‌بر این است به یک تابلوی زیبا که در زمان مناسب از طبیعت گرفته شده است، تماشا می‌کنید. ولی با ادامه تماشا، چیز‌های عجیب و غریبی در منظره می‌بینید که شما را متحیر می‌سازد.

آنچه که شما در این چشم‌انداز‌های زیبا می‌بینید، تنها تعدادی میو‌ه و سبزی‌جات،چیده و تزیین شده، توسط هنرمند عکاس است.

کارل وارن هنرمند عکاس متولد 1963 لیورپول انگلستان است. او سوژه عکاسی خود را مواد خوراکی خام انتخاب کرده است. و با ترکیب بندی و چیدمان این مواد، چشم اندازهای زیبایی برای سورژه عکاسی خود بدست آورده است.

روی عکس کلیک کنید

چشم انداز‌هایی که در وهله اول ببینده را فریب می‌دهد.چرا که این تصاویر بیشتر شبیه چشم اندازهای طبیعت است تا مواد خوراکی لذیذ.

کارل برای این کار زمان زیاد و زحمت بسیار کشیده است. گرفتن هرعکس دو تا سه روز زمان لازم دارد تا تصاویر مونتاژ و در کنار هم قرار داده شوند. تصاویر نهایی باور کردنی نیستند، چرا که تمام آنچه که به این تصاویر زیبایی و روح بخشیده‌اند، تنها میوه‌ و سبزیجاتی هستند که درهر آشپزخانه‌ی یافت می‌شوند.

کارل می‌گوید؛ مشوق این ایده و اجرای این "چشم اندازهای خوراکی"، از آن کسانی است که مردم را به سالم خوری ترغیب می‌کنند.

او در ادامه اعتراف می‌کند؛ با این حال، این تصاویر نتوانسته شوق خوردن سبزیجات و میوه روزانه را در فرزندان اش ایجاد کند.

او برای سه بعدی کردن تصاویر، محیط مناسب هر تصویر را پیش ازعکسبرداری بر روی میزی، 1.5 در 2 متررا آماده می‌کند. عمق و بعد هر صحنه حدود 75 سانتی متر است. هر تصویر متشکل از چند لایه تصویر متفاوت است و در چند مرحله عکسبرداری می‌شود تا از پلاسیده شدن میوه‌ها و سبزیجات جلوگیری شود.

 کارل وارنر می‌گوید: شباهت سازی اجزاء کوچک به اجزاء بزرگتر طبیعت را دوست دارد.

http://www.carlwarner.com/

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱