همشهری آنلاین- فرانک عطیف: گاوبازی را هیچ‌وقت نفهمیده‌ام؛ آزار دادن یک حیوان و گاه زخمی‌شدن و حتی کشته‌شدن خود ماتادور.

وقتی گذرم به مهد این برنامه افتاد، حتی حاضر نشدم به میدان گاوبازی در اسپانیا مرکز این ورزش، تفریح! یا هرنامی که برایش می‌شود گذاشت، بروم و این محل راببینم.حس می‌کردم شاید یک دیدار نه حتی برای دیدن مسابقه نوعی اهمیت‌دادن به این حرکت است.

این مطلب به طبیعت و خوب یا بدبودن گاوبازی نمی‌پردازد بلکه مجموعه عکسی است از ماتادور‌های کوتاه قد که انجمنی هم به همین نام دارند.

البته آنها کمدین هستند و گروهی 6 نفره از یوکاتان که در سراسر مکزیک سفر و مردم را سرگرم می‌کنند و با انجام گاوبازی  منظم و عادی، این سنت متولدشده در اسپانیا را اجرا می‌کنند.

قرن‌هاست که افرادی با قدهای بسیار کوتاه در گوشه گوشه دنیا به کار سرگرم کردن مردم به شکل‌های مختلف می‌پردازند و این شاید بیشتر نتیجه تبعیضی است که این افراد به خاطر کوتاهی قدشان با آن روبه‌رو بوده‌اند.

در برنامه این گاوبازهای کوتاه قد به گاو ،برخلاف برنامه مرسوم و سنتی گاوبازی، آسیبی نمی‌رسد و البته از گوساله به جای گاو استفاده می‌شود.

آنها برای انجام برخی مسابقه‌هایشان به جای سوارشدن بر اسب واقعی ماکتی از اسب را دراختیار می‌گیرند و به‌ اصطلاح به  جنگ گاو می‌روند.در میان آنها خانم علاقه‌مند به این کار هم هست .

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۰