همشهری آنلاین: ناسا به زودی درخصوص اینکه مریخ نورد جدید خود را در کدامیک از چهار منطقه بالقوه سطح مریخ فرود آورد تصمیم گیری خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوشگر مریخ نورد Curiosity ماموریت جدید ناسا است که با بودجه 2.5 میلیارد دلار درحال اجرا است. درحال حاضر آژانس فضایی آمریکا چهار منطقه بالقوه را برای فرود این کاوشگر در نظر گرفته است و به زودی محل نهایی آن را انتخاب خواهد کرد.

از زمانی که تصاویر کاوشگرهای مدارگرد مریخ نشان دادند که مریخ نشین فونیکس کاملا از کار افتاده است ناسا تصمیم گرفت کاوشگر curiosity را جایگزین آن کند.

چهار منطقه بالقوه‌ای که قرار است که این کاوشگر بر روی یکی از آنها فرود بیاید دره ماورث، حفره گیل، حفره هولدن و حفره ابرسولد هستند که در تصاویر زیر نشان داده شده‌اند.

این کاوشگر مشخص خواهد کرد که آیا مریخ برای حیات میکروبی قابل سکونت بوده و یا هست. پیشرفت‌های فنی جدیدی که در این مدارگرد به کار رفته‌ از نظر علمی بسیار غنی‌تر از مریخ نوردهای پیشین است.

ناسا در سه سال گذشته بر روی محل‌های بالقوه فرود این کاوشگر تحقیق کرده است. به طوریکه اکنون گزینه‌های مورد نظر این سازمان از 60 منطقه به 4 منطقه رسیده‌اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز