همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: دیگر پیچ و مهره و ضایعات فلزی خانه خود را دور نریزید.

 

 

جمیز کوربت فرد هنرمندی که با ترکیب ضایعات فلزی و مواد زائد، پیکره موجودات زمین را  جان می بخشد.

از نظر او هیچ چیز زائدی در جهان وجود ندارد و هر آنچه که هست، کاربرد و مورد مصرفی دارد. تنها کافی است انسان نگاهی درست به آنها داشته باشد.

او می گوید؛ من هیچ تغییری در این مواد ایجاد نمی کنم، بلکه آنها را کنار هم قرار می دهم تا شکل دل خواهم بدست آید. یعنی هر قطعه به همان فرم و شکلی که وجود دارد، استفاده می شود.

آثار او در نوع خودش بی نظیر است. مهارت دست ها و نگاه خلاق او به این ضایعات فلزی موجودیت بخشیده است. او با هنرمندی خاص خود؛ حرکت، سرعت و حس های مختلف یک موجود زنده را در این ضایعات فلزی به نمایش گذاشته است.

جیمز کوربت هنرمند مجسمه ساز استرالیایی است که از سال 1999 بعد فارغ التحصیلی از مدرسه هنر رو به این کار آورده است. او در زمینه خلق آثارهنری با استفاده از بازیافت مواد جزء معدود هنرمندانی است که به شهرت و موفقیت جهانی دست یافته است.

مجسمه های بزرگ هنری و شگفت انگیز او که از قطعات ماشین های قدیمی و پیچ و مهره و ضایعات فلزی است، در گالری های سرتا سر جهان به نمایش گذاشته شده است.

جهان هنرمندان با ارائه کارها و آثار هنرمندانش نشان می دهد که "علم "و "هنر" در عصر حاضر به رقابتی تنگا تنگ با یکدیگر برخاسته اند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵