همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، 17 آبان با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، یوسف افراش، دبیر دهمین جشنواره صنعت چاپ ایران، محمدرضا پورمعین، دبیر این مسابقات، کارشناسان و مهمانانی از صنعت چاپ و نشر کشورهای لبنان، فنلاند و اتریش افتتاح شد

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، حجت الاسلام حمید محمدی، در افتتاحیه مراسم، ضمن اشاره به این نکته که ارسال 370 اثر به جشنواره چاپ مصحف شریف و شرکت فعالان چاپ و نشر 12 کشور در این مسابقات، یک شروع خوب است، گفت: این مسابقات می‌تواند نویدبخش ارتقاء کمی و کیفی چاپ قرآن باشد. به این ترتیب می‌توانیم قرآن را در شایسته ترین شکل ممکن و با بهترین ظاهری که می تواند تعالی و عظمت آنرا به مخاطب منتقل کند، ارائه کنیم.

وی افزود: مفاهیم قرآن دو رسالت رحمت و شفا را رقم می‌زند که داشتن ظاهر زیبا می تواند در انتقال سریع‌تر این مفاهیم به مخاطب نقش بسیار موثری داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ظرفیت‌های قرآن را توسعه و سطح و نفوذ قرآن را در دل‌ها افزایش دهیم. اگر این مسابقات بتواند این رسالت را برعهده بگیرد، کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف بتواند برای ارائه قرآن‌هایی که در زمینه چاپ، کیفیت بالایی دارند گام موثری بردارد.

محمدرضا پورمعین، دبیر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف نیز گفت: 370 اثر به دبیرخانه این مسابقات ارسال شده است که 60 اثر متعلق به کشورهای آمریکا، لبنان، الجزایر، سوریه، ترکیه، فلسطین، هندوستان، پاکستان، انگلیس، مصر و عربستان است. این اتفاق، استقبال گسترده چاپخانه‌داران و ناشران قرآنی را نشان می‌دهد.

پورمعین ضمن اشاره به شناسایی 400 مرکز نشر قرآن در جهان و در کنار برگزاری این مسابقات، از آغاز به کار کارگاه‌های آموزشی با حضور پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر، صحافی و لیتوگرافی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در جهان، معیارهای داوری چاپ قرآن در جلسه ای به همین منظور تدوین شده است.

اهدای جوایز با حضور وزیر ارشاد

مراسم اهدای جوایز نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، ساعت 16 سه شنبه 18 آبان با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، در این مسابقات، 8 نفر برگزیده اول هستند که یک نفر برگزیده اول در بخش بین‌الملل است، 7 نفر برگزیده دوم و 7 نیز برگزیده سوم را تشکیل می‌دهند.

نمایشگاه آثار نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف تا 20 آبان در فرهنگسرای نیاوران برپاست.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲