همشهری آنلاین: اندونزی در کمتر از 24 ساعت شاهد دو فاجعه طبیعی بود. سونامی جان دست کم 154 نفر را گرفت و آتشفشان باعث آواره شدن هزاران نفر و کشته شدن دست کم 25 نفر دیگر شد

به گزارش خبرگزاری‌ها، از روز اوایل روز سه شنبه کوه مونت مراپی در جاوای اندونزی شروع به فوران سنگ مذاب و ابرهای خاکستر کرد. در پی این حادثه ده هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شدند و هنوز از وضعیت صدها نفر خبری در دست نیست.

 این کوه که در 500 کیلومتری جنوب شرق جاکارتا قرار دارد به گفته متخصصان به دلیل افزایش لاوا و یا انفجارهای پی در پی در داخل آتشفشان شاهد فوران خاکستر و همچنین گازهای سمی است.[چطور آتشفشان تشکیل می‌شود؟]

 از طرفی در تعدادی از جزایر اندونزی نظیر پاگای شمالی و منتاوای وقوع سونامی که گفته می‌شود ارتقاع آن به 3 متر نیز می‌رسد باعث از بین رفتن بسیاری از روستاهای این مناطق و کشته شدن دست کم 154 نفر شده‌است. مقامات محلی می‌گویند اکثر خانه‌های منطقه مونتی بارو در جزیره سالیبو به کلی تخریب شده‌اند. گفتنی‌است شرایط بسیار بدی جوی کمک‌ رسانی به این مناطق را دشوار ساخته‌است.

 سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهور اندونزی که اکنون به ویتنام سفر کرده‌ برنامه بازدیدهای خود را برای رسیدگی به اوضاع متوقف کرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز