همشهری آنلاین: شرکت نوکیا تنها دو هفته بعد از به وجود آمدن تغییرات اساسی در تیم مدیریتش، امروز در مراسمی سه گوشی هوشمند جدید معرفی کرد که به گفته تحلیل‌گران بازار، ابزار اصلی این شرکت برای رقابت با اپل و RIM خواهد بود

به گزارش رویترز، در این مراسم که هر سال برای معرفی گوشی‌های جدید تولید نوکیا در لندن برگزار می‌شود و در غیاب اولی پکا کالاسوو؛ مدیرعامل سابق و استفان الوپ؛ مدیرعامل جدید، نوکیا گوشی‌های E7، C7 و نسخه جدید C6 را معرفی کرد.

قرار است این سه گوشی تا پایان امسال با قیمت‌هایی بین 260 تا 495 یورو در اروپا و جهان عرضه شوند. هر سه گوشی دارای صفحات لمسی بزرگ و مجهز به سیستم عامل سیمبین هستند.

کولین ژیل، مدیر فروش بین‌المللی نوکیا در مصاحبه به رویترز گفت: "مدتی‌است که نقاط قوت خود را از دست داده‌ایم ولی امروز این مشکل حل می‌شود. باید برند خود را دوباره بازسازی کنیم."

شرکت نوکیا هم اکنون حدود 40 درصد بازار موبایل را در دست دارد و از هر سه گوشی فروخته شده در جهان یکی از آن‌ها نوکیاست ولی این شرکت قدرت خود در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند گران قیمت‌تر را از دست داده است و هم‌اکنون اپل، RIM(تولید کننده گوشی‌های بلک‌بری) و HTC پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن هوشمند را تولید می‌کنند.

پیشتر نوکیا اعلام کرد قرار است آقای کالاسوو که در نیمی از عمر نوکیا مدیرعامل این شرکت بود را با استفان الوپ یکی از مدیران کانادایی مایکروسافت تعویض کند.

تحلیل‌گران بازار موبایل معتقدند تغییر مدیر عامل نوکیا می‌تواند باعث تغییر استراتژی تولیدی این شرکت شود و به سرمایه‌گذاران این اطمینان را بدهد که نوکیا می‌تواند به زودی به جمع تولید کنندگان برتر گوشی‌های هوشمند بپیوندد. گفتنی‌است در دو هفته گذشته سهام نوکیا 15 درصد رشد داشته و امروز هر سهم آن به قیمت 7.75 دلار معامله شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷