پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه‌نگار نمونه و برنده جایزه اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا یک قاتل و تروریست است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه، الن نیرن (Allan Nairn) درباره عملکرد اوباما بویژه در سیاست خارجی در اولین سال ریاست جمهوری‌اش گفت اوباما با پیروزی خود تحولات عمده زیادی در فرهنگ امریکا ایجاد کرد و در واقع ضربه بزرگی به نژادپرستی سفیدپوستانه وارد کرد.

اما وقتی به مسائل عینی و بنیادی می‌رسیم می‌بینیم که او نتوانسته است مسیر درستی را دنبال کند. مثلا او با اختصاص مبالغ هنگفت به وال استریت و فربه تر کردن ثروتمندان، منابع را از گرسنه‌ها و فقرا در آمریکا دریغ داشت. او همچنین نشان داد که به رغم حرف‌های صلح طلبانه اش به کشتن انسان‌ها در کشورهای دیگر تمایل دارد.

Obama Has Kept the Death Machine Set on Kill"–Journalist and Activist Allan Nairn Reviews Obama’s First Year in Office

می‌توان گفت که اوباما هم به اندازه بوش بد و نامطلوب بوده است. در واقع به نظر می‌رسد که او مسئول کشته شدن انسان‌های بیشتری در اولین سال ریاست جمهوری خود در مقایسه با اولین و اخرین سال ریاست جمهوری بوش است. البته دادن امار دقیق در این خصوص بسیار دشوار است.

ارتش آمریکا بیش از هفتصد پایگاه نظامی در ده‌ها کشور جهان دارد و بودجه نظامی آن بیش از مجموع بودجه نظامی کل کشورهای دیگر جهان است.[ آشنایی با پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان]

جدای از این‌ها آمریکا از حدود چهل حکومت استبدادی و سرکوبگر در سراسر جهان حمایت می‌کند و به آنها تسلیحات، اموزش و اطلاعات می‌دهد و از آنها حمایت سیاسی هم به عمل می‌آورد و اوباما نیز به حمایت از رژیم‌هایی که غیرنظامیان را می‌کشند ادامه می‌دهد.

در واقع اوباما همچنان ماشین آدمکشی آمریکا را روشن نگه داشته است. رئیس جمهور آمریکا بر اساس قانون اختیارات بسیاری زیادی در خصوص این سیاست‌ها دارد و اوباما     می‌توانست به صورت یکجانبه کمک‌ها به رژیم‌های سرکوبگر را قطع کند.

او اگر طبق قوانین بین‌المللی یا حتی قوانین خود آمریکا که بسیاری از این کمک‌ها را ممنوع کرده است عمل می‌کرد بسیاری از این کمک‌ها قطع می‌شد اما اوباما چنین کاری نکرد.

اوباما طرحی شخصی برای خود دارد و آن طرح افغانستان و پاکستان است و او با تاکید بر افزایش حملات در افغانستان و پاکستان ثابت کرد که علاقه به کشتن انسان‌ها دارد.

این روزنامه‌نگار آمریکایی درباره دروغ‌های دولت آمریکا به مردم درباره سیاست خارجی گفت: بیشتر انچه که دولت در خارج از آمریکا انجام می‌دهد به نوعی زیر ذره بین مردم قرار دارد اما تا زمانی که چیزی بارها از رسانه‌ها پخش نشود مردم سریع فراموش می‌کنند و دیگر تا عمق وجدان و روح مردم نفوذ نمی‌کند تا به حقیقت مسائل پی ببرند از این رو تقریبا همه کارهایی که آمریکا در خارج انجام می‌دهد و حمایت‌هایی که از جرائم جنگی نیروهای خود در خارج به عمل می‌آورد بازتاب دارند اما به علت اینکه رسانه‌ها سریع از روی آنها می‌گذرند مردم فرصت فکر کردن درباره آنها پیدا نمی‌کنند.

الن نیرن درباره علت اینکه اوباما را قاتل و تروریست توصیف کرده بود گفت وقتی شما به فردی اسلحه می‌دهید و این فرد با ان جنایتی مرتکب می‌شود و شما می‌بینید که آن فرد جنایتی مرتکب شده است و شما دوباره اسلحه دیگری به او می‌دهید و این بار تعداد بیشتری آدم را می‌کشد و دوباره شما اسلحه بیشتری به او می‌دهد و حتی او را آموزش می‌دهید که حرفه‌ای تر عمل کند و اطلاعات به او می‌دهید و او از اطلاعاتی که به وی   داده‌اید برای کشتن انسان‌های بیشتری استفاده می‌کند، شما را می‌توان دست کم به علت معاونت در جرم محاکمه کرد و به زندان انداخت و این همان کاریست که دولت آمریکا انجام می‌دهد و به عنوان مثال به اسرائیل تسلیحات می‌دهد و آنها نیز با این تسلیحات به غزه حمله کرده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به نوشته گلدستون آنها با این تسلیحات غیرنظامیان فلسطینی را قتل عام کردند.

این اتفاقی است که در ده‌ها کشور جهان با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا اتفاق  می‌افتد و این قتل است و رئیس جمهور آمریکا در نهایت مسئول این کشتارهاست.

این روزنامه نگار نمونه درباره امنیت آمریکا هم گفت آمریکا به هیچ وجه درگیر جنگ با تروریسم نیست. شما نمی‌توانید بگویید که با تروریسم می‌جنگید اما خودتان مرتکب ترور و تروریسم شوید. تروریسم در قانون میهن پرستی آمریکا به عنوان کشتن غیرنظامیان با هدف سیاسی تعریف شده است و طبق همین تعریف می‌توان گفت که آمریکا خود مرتکب تروریسم می‌شود زیرا از نیروهای قاتل و حکومت‌های سرکوبگر خارجی حمایت می‌کند.

امریکا اصلا با تروریسم نمی جنگد. رویکرد اوباما به مسئله تروریسم دقیقا همانند رویکرد بوش است و هیچ تفاوتی میان این دو نیست و فقط در حرفها و لحن فرق می کند.

اگر آمریکا بمباران‌های خود را در افغانستان و پاکستان کاهش می‌داد و نیروهای خود را از این کشورها و همچنین از عراق خارج می‌کرد باعث می شد که حملات به آمریکایی‌ها هم کم شود زیرا حضور نیروهای آمریکایی و حملات آنها عامل اصلی تحریک و افزایش حملات به آنهاست و با خروج آنها از صحنه طبیعی است که دیگر دلیلی برای این حملات وجود ندارد اما متاسفانه اوباما این گزینه را انتخاب نکرده است.

الن نیرن افزود معمولا سیاستمداران قول‌های زیادی می‌دهند و البته اوباما سیاستمدار بسیار محتاطی است و بسیار دقیق و محتاطانه صحبت می‌کند.

او در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به مسائلی اشاره کرد که تعهدی برای انجام آنها نداد اما به گونه‌ای صحبت کرد که شنوندگان فکر می کردند او واقعا قول انجام آن کارها را داده است.

او به خارج کردن نیروهای آمریکا از عراق اشاره کرد اما مردم فکر کردند که او می‌گوید نیروهای آمریکا را از عراق خارج خواهد کرد اما اگر در حرف‌ها و کلمات او دقیق می‌شدیم می‌دیدیم که او واقعا چنین قولی نمی‌داد.

از این رو آمریکایی‌ها نباید درباره آنچه که اوباما انجام داده است تعجب کنند. البته این روش منصفانه نیست با وجود این، چنین روشی از قدیم در میان سیاستمداران مرسوم بوده است.

مردم باید یادبگیرند که دقیق باشند، دقیق گوش کنند و دقیق بخوانند. مردم نباید تحت تاثیر احساسات قرار بگیرند و دچار توهم شوند.

آنها باید ببینند چه کسانی دور اوباما را گرفته‌اند و اصولا کارنامه حزب دمکرات چگونه است در این صورت مردم کمتر دچار اشتباه می‌شوند و دیگر از اتفاقاتی که افتاده است شگفت زده نمی‌شوند. در واقع می‌توان گفت که فریبکاری بخشی از سیاست شده است.

این روزنامه نگار افزود متاسفانه ما هنوز در دوران قبل از تمدن هستیم و حتی به دوران تمدن هم نرسیده‌ایم.

ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که قوانین حقیقی تصویب و اجرا شود گرچه پیشرفت کندی به سمت متمدن شدن وجود دارد. به عنوان مثال تشکیل دادگاه بین‌المللی جنایی گامی خوب در جهت درست بود.

این روزنامه نگار در ادامه گفت من دوست دارم پیش از بوش اوباما محاکمه شود زیرا اکنون او در قدرت است و او دستور قتل انسان‌ها را صادر می‌کند اما بوش دیگر بازنشسته شده است. به نظر من ابتدا باید کسانی که هم اکنون مرتکب جرم می‌شوند محاکمه شوند و سپس به سراغ کسانی که قبلا مرتکب جرم شده‌اند برویم.

الن نیرن درباره منظورش از انقلاب در آمریکا گفت برای انقلابی با هدف تغییرات اساسی ما باید کل نظام کنونی را کنار بگذاریم زیرا نظام کنونی قوانین واقعی را اجرا نمی‌کند و اجازه می‌دهد بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان گرسنه باشند در حالیکه این جمعیت با پولی که دولت آمریکا برای کمک به سیتی بانک داد می‌توانند سیر شوند.

چنین انقلابی می‌تواند با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده خیابانی تحقق پیدا کند، حتی با انتخابات هم می‌توان به این هدف رسید به شرطی که از طریق رسانه‌ها مردم به حقایق کارهای آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان دست پیدا کنند.

در هر حال این مردم هستند که باید آغازگر این انقلاب باشند. من امیدوارم که مردم آمریکا به این نتیجه برسند که قتل انسان‌ها در کشورهای دیگر و گرسنه ماندن انسان‌ها قابل قبول نیست در حالیکه می‌توان جلوی این مسائل را گرفت. مردم باید به دنبال تاسیس نظامی باشند که چنین ایده‌های ساده‌ای را تحقق ببخشد. 

کد خبر 99984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز