همشهری آنلاین: رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از همکاری و مشارکت 20 دستگاه اجرایی کشور برای برگزاری طرح استقبال ایمن از بهار با سازمان مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین باقری در جلسه «طرح استقبال ایمن از بهار89» ، طی سخنانی با مقایسه بین حوادث جاده ای و جاری کشور اظهار داشت:حداکثر حوادث جاری در کشور بین 400 تا 1000 حادثه است.

وی خودرو، راه و فرد را 3 عامل مهم حوادث جاده ای دانست و میزان تلفات جاده ای کشور را30 برابر  تلفات جاری دانست.

باقری از کاهش 10 تا 13 درصدی تلفات در مقایسه با سالهای گذشته خبر داد و گفت: تلاش و جدیت دستگاه های اجرایی کشور در سال گذشته منجر به تقدیر بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس از دستگاه های اجرایی کشور شد.

باقری با بیان اینکه با توجه به تلاش های مستمری که از سوی وزارت راه و ترابری، نیروی انتظامی و خودرو سازان صورت می گیرد هنوز نیازمند جدیت بیشتر در زمینه کاهش حوادث جاده ای هستیم، بر لزوم انعکاس صحیح اخبار از سوی رسانه های گروهی تاکید کرد.

باقری افزود: با توجه به ارتباط مسولان اجرایی استانها اعم از استانداران، فرمانداران و بخشداران دستورالعمل های ستاد مدیریت بحران به استان ها ابلاغ می گردد، و بر اساس این دستورالعمل ها بر عملکرد استانها نظارت خواهیم کرد.

وی اعزام تیم های مشترک بازرسی به استان ها را یکی از ویژگی های طرح استقبال ایمن از بهار امسال دانست و گفت: سال گذشته مدیریت بحران به تنهایی بازرسی در استانها را انجام می داد، که امسال این کار به صورت مشترک صورت خواهد گرفت.

باقری از تمام عوامل اجرایی استان خواست ضمن حفظ آمادگی بتوانند برنامه ریزی موثری در این زمینه انجام دهند.

وی فعال سازی بیمه استانها در 5 حادثه مهم از جمله:زلزله، سیل، طوفان، برف و یخبندان و آتش سوزی را از دیگر ویژگیهای طرح استقبال از بهار ذکر کردو با اشاره به اینکه این طرح قبل از ابلاغ قانونی با استقبال زیاد و هزینه کم روبرو شد، اظهار داشت: این طرح تنها در استان زنجان 100 درصد اجرایی و در سایر استانها در حال اجرا است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه جانبه دستکاه های اجرایی امسال شاهد کاهش هرچه بیشتر خسارات و تلفات در کشور باشیم.

کد خبر 99932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز