جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

کیکاووس زیاری: بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امسال برخلاف سال‌های گذشته از 5 تا 15 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود

علت تغییر در زمان برگزاری جشنواره، جلوگیری از همزمانی آن با اربعین حسینی است.

امسال هم جشنواره فجر در دو بخش سینمای ایران و بین‌الملل برپا خواهد شد. سینمای ایران در دو بخش مسابقه و نگاه نو (فیلم‌های اول و دوم فیلم‌سازان) برگزار می‌شود. تعدادی از ساخته‌های اول و دوم فیلم‌سازان در بخش مسابقه هم حضور دارد. در بخش سینمای بین‌الملل، محصولات سینمای جهان در چند بخش با یکدیگر رقابت می‌کنند، که مهم‌ترین آنها بخش مسابقه بین‌المللی است. در بین فیلم‌هایی که در این بخش حضور دارند، نام‌های آشنا چندان به چشم نمی‌خورد. این احتمال وجود دارد که مضمون این فیلم‌ها قوی و پرداخت سینمای خوبی داشته باشند. تعدادی از محصولات سینمای کشورهای مختلف قاره‌های جهان هم در بخش‌هایی مثل سینمای معناگرا  و بخش تازه ای به نام در جست و جوی حقیقت و عدالت داوری خواهند شد. طبق معمول همه سال، در بخش جشنواره جشنواره‌های بخش بین‌الملل  که غیرمسابقه‌ای است، تعداد بیشتری فیلم مطرح حضور دارند.

پسرآدم ، دختر حوا(رامبد جوان)/عکس: امیر عابدی

شب واقعه (شهرام اسدی)/عکس:حسام خلوصی

امسال در بخش مسابقه سینمای ایران 26 فیلم برای دریافت تندیس‌های سیمین و زرین جشنواره رقابت می‌کنند. «ترانه کوچک من» (مسعود کرامتی)، «خواب‌های دنباله‌دار» (پوران درخشنده) و «سنگ اول» (ابراهیم فروزش) از محصولات سینمای کودک و نوجوان هستند که در کنار بقیه فیلم‌ها رقابت می‌کنند. حامد کلاهداری که سال‌ها قبل به عنوان بازیگر کودک و نوجوان فعالیت سینمایی خود را شروع کرد، با اولین ساخته سینمایی‌اش در مقام کارگردان به نام «شکلات داغ» از کارگردانان فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران است.در این بخش فیلم های جدید رامبد جوان (پسر آدم ، دختر حوا ) ، بهرام توکلی (پرسه در مه)، شهرام اسدی(شب واقعه) و علیرضا امینی (هفت دقیقه تا پاییز) هم  به نمایش درمی آید.
در بخش نگاه نو هم تعداد 23 فیلم از ساخته‌های اول و دوم فیلم‌سازان جوان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 99912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز