مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: با احداث سالانه 2تا 3هکتار فضای سبز در اطراف شهر ظرف 10 سال آینده تهران تبدیل به باغشهر می‌شود.

 علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این مطلب گفت: فاز دوم کمربند سبز شهر تهران شامل 50 هزار هکتار در کمیسیون زیربنایی هیات دولت به تصویب رسیده و خوشبختانه با دستور شهردار تهران و تصویب شورای شهر،  اعتبار کافی در این مورد در اختیار این طرح قرار گرفته است.

کاهش آلودگی هوای تهران با کمربند سبز

او اضافه کرد که جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر، تاثیرات مثبت اقلیمی و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای طرح احداث کمربند سبز در اطراف شهر تهران است.  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین خبر داد: اعتباری نیز در اختیار سازمان املاک و مستغلات شهر تهران به‌منظور تملک اراضی در محدوده کمربند سبز قرار داده شده تا زمین‌های بدون معارض را برای تبدیل به فضای سبز در اختیار بگیرد.

فضای سبز در همه بزرگراه‌های تهران

مختاری در مورد ایجاد فضای سبز در بدنه بزرگراه‌ها گفت: امسال برای ایجاد فضای سبز در بدنه بزرگراه‌ها نزدیک به 6 میلیارد تومان هزینه شد. وی افزود: هم‌اکنون این اقدام در بزرگراه آزادگان در حال اتمام است،  طول رفت و برگشت بزرگراه آزادگان 30 کیلومتر است و درصورت تامین منابع آبی تا اردیبهشت ماه سال آینده در بدنه این بزرگراه فضای سبز ایجاد خواهد شد.

مختاری ادامه داد: هم‌اکنون عملیات اجرایی فضای سبز در بدنه بزرگراه‌های همت،  حکیم،  شیخ فضل‌الله،  امام علی و... نیز در حال انجام است. به گفته مدیرعامل سازمان فضای سبز، تا‌کنون فضای سبز بیش از40 درصد از مجموع بدنه بزرگراه‌های تهران تکمیل شده است.

این اقدام از نظر مختاری تاثیر بسیار مثبتی در تصفیه هوای تهران خواهد داشت. بنابراین گزارش، گیاهانی که برای فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از گونه گیاهان مقاوم و سازگار با اقلیم تهران بوده و در فصل سرما نیز سبز خواهند ماند.

گسترش عادلانه فضای سبز

مختاری در بخش دیگری از مصاحبه‌خود بر ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق با بافت مسکونی فشرده سخن گفت و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده درنظر داریم در برنامه چهارم چشم‌انداز 20ساله،  به‌طور عادلانه فضای سبز را در تمامی مناطق گسترش دهیم.

برهمین اساس کار تملک و تجمیع بافت‌های فرسوده در مناطقی که از بافت متراکم برخوردار هستند و تبدیل آنها به فضای سبز برای افزایش سرانه فضای سبز ا ز جمله برنامه‌های بلندمدت شهرداری برای توزیع عادلانه فضای سبز است.

مختاری همچنین گفت: خوشبختانه تا‌کنون اقدامات مناسبی برای گسترش فضای سبز در مناطقی همچون 10،  11،  17 صورت گرفته و همچنین توسعه فضای سبز عمودی در این مناطق،  از راهکارهای افزایش سرانه فضای سبز عادلانه در شهر است.

کد خبر 99796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز