همشهری آنلاین : دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارس هیئت امنایی، تجلی همه جانبه، موثر‌، قانونمند و تعالی جویانه و مشارکتهای مردمی در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی نوید ادهم در نخستین همایش مدارس هیئت امنایی با تاکید بر گسترش مدارس هیئت امنایی در شهر تهران افزود : اکنون از 8 هزار مدرسه مدرسه دولتی و غیردولتی در این شهر ، فقط صد مدرسه هیئت امنایی است درحالی که آمار این مدارس در استان های دیگر بسیار بیشتر است.

وی گفت : اگر قرار است تهران الگو و پیشگام عرصه تعلیم و تربیت کشور باشد باید روش جدید مدیریت با ساز و کار هیات امنایی را ارتقا دهیم .

وی در ادامه گفت : مهمترین اقدامی که در سطوح مختلف آموزش و پرورش باید درصدد پیگیری و تحقق آن باشیم ، فراهم کردن زمینه تربیت پذیری نسل های امروز برای زندگی بهتر در آینده با استفاده از تجربیات گذشته است.

نوید ادهم با اشاره به الزامات گسترش فرهنگ مشارکت افزود: برای ارتقای مشارکت در آموزش و پرورش باید فرهنگ مشارکت اجتماعی را درجامعه تقویت و دانش آموزانی تربیت کنیم که به این ضرورت باور داشته باشند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت:کتاب های درسی در کشور ما فقط 40 سال مهارت خواندن و نوشتن را آموزش می داد که بر اساس ضرورت همگرایی ، محتوای آن بر اساس 4 محور خواندن ، نوشتن ، سخن گفتن و شنیدن تغییر کرد .

وی همچنین درباره روش های ارتقای مشارکت در مدارس گفت : مدیریت نظام آموزشی در مدارس باید مشارکتی شود و مدیران باید ساز و کار لازم را برای حضور دیگران فراهم کنند زیرا مدیران به تنهایی نمی توانند بار تعلیم و تربیت را بر عهده گیرند.

کد خبر 99666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز