یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: اولین بازی مارسی در سال جدید، شاید آخرین فرصت این تیم برای زنده نگه‌داشتن امید قهرمانی باشد.

تیم پرطرفدار فرانسه در شروع فصل، یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بود، ولی در نیم‌فصل اول پایین‌تر از حد انتظار بازی کرد و حالا با یک بازی کمتر و 32‌امتیاز در رده چهارم است. این در حالی است که بوردو، میزبان بازی امشب با 11 امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار دارد و در صورت پیروزی، گام بلندی به سوی تکرار عنوان قهرمانی‌اش برمی‌دارد.

مارسی برای جبران این فاصله زیاد باید در ورزشگاهی پیروز شود که در 32 سال اخیر نتوانسته در آن به پیروزی برسد. علاوه بر این بوردو قبل از تعطیلات توانست در 6 بازی متوالی لیگ فرانسه پیروز شود. دیدیه دشان سرمربی مارسی درباره بازی دشوار امشب می‌گوید: «ما با تیمی بازی می‌کنیم که این روزها بهترین عملکرد را دارد، ولی در یک بازی ما می‌توانیم آنها را شکست بدهیم.

بوردو یک تیم هماهنگ است و بازیکنان آنها سابقه بازی زیادی در کنار یکدیگر دارند. آنها بازیکنان توانایی دارند و در دفاع وحمله بسیار موثرند. آنها معمولا یک بر صفر می‌برند و حتی در روزهایی که خوب نیستند می‌توانند به 3 امتیاز برسند.»

بوردو در سال جدید تنها یک بازی در جام حذفی داشته و بازی سه‌شنبه این تیم در جام اتحادیه به دلیل بارش برف سنگین لغو شد و آنها زمان بیشتری برای استراحت داشته‌اند.

مارسی اما پس از پیروزی در جام حذفی، چهارشنبه‌شب در جام اتحادیه بازی سختی در خانه سنت‌اتین داشت و به دشواری به پیروزی 3 بر 2 رسید. این بازی فرصتی برای ممدو نیانگ، کاپیتان مارسی بود که پس از غیبت یک‌ماهه به دلیل مصدومیت کتف به ترکیب تیم برگردد.  او در دقیقه 91 توانست گل پیروزی را به ثمر برساند. مهاجم سنگالی درباره این بازگشت می‌گوید: «من در حال بازیابی هستم و پس از یک ماه، این اولین 30 دقیقه بازی من بود.

به تدریج می‌توانم به آمادگی برسم.» او درباره اهمیت بازی مقابل بوردو اضافه می‌کند: «قبل از هر چیز نباید ببازیم. همه، کیفیت بالای این تیم و کادر فنی فوق‌العاده آنها را می‌شناسند ولی فکر نمی‌کنم این بازی سرنوشت‌ساز باشد، چون بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده.» دیدیه دشان هفته گذشته در مصاحبه با فرانس فوتبال گفته بود که برخی از بازیکنان تیمش جاه‌طلبی لازم برای بازی در مارسی را ندارند و اهمیت بازی در این تیم را نشناخته‌اند. نیانگ حرف‌های مربی‌اش را تایید می‌کند و می‌گوید: «قبول دارم که باید جنگنده‌تر باشیم و با انگیزه بیشتری بازی کنیم تا حریفان به ما بیشتر احترام بگذارند.

بوردو می‌خواهد هر چیزی در سر راهش را له کند و این انگیزه آنها را قوی‌تر می‌کند. ما هم باید از آنها الهام بگیریم.» مارسی در این بازی لوچو گونزالس، گران‌ترین خرید باشگاه را هم در اختیار دارد که پس از مصدومیت اخیرش توانست در دو بازی هفته گذشته در جام حذفی و اتحادیه دقایق زیادی بازی کند. همچنین براندائو، مهاجم تنومند برزیلی که طی بازی‌های زیادی  گل نزده بود با زدن دو گل مقابل سنت‌اتین با روحیه بهتری بازی خواهد کرد.

در سوی مقابل، بوردو در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان عالی بوده و به نظر می‌رسد هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع پیروزی‌های این تیم شود؛ از جمله خبرهایی که در مورد پیشنهادهای باشگاه‌های انگلیسی مانند آرسنال و لیورپول به شاماک منتشر شده، نتوانسته تاثیری روی عملکرد این مهاجم مراکشی داشته باشد و او همچنان بهترین مهاجم بوردو است.

شاماک در مورد بازی مقابل مارسی و حفظ روند شکست‌ناپذیری مقابل این تیم می‌گوید: «انگیزه ما نسبت به فصول قبل تغییری نکرده. می‌دانیم که در این بازی نباید ببازیم. این یک بازی ویژه است که همه ما منتظر آن هستیم. برای پیروزی در این بازی، هر کاری می‌کنیم ولی در کنار آن سعی می‌کنیم با نمایشی خوب هواداران‌مان را هم هیجان‌زده کنیم. این بازی برای مارسی بسیار مهم است و آنها برای پیروزی می‌آیند. ولی بیش از 30 سال است که آنها در این ورزشگاه پیروز نشده‌اند و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.»

کد خبر 99637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز