همشهری آنلاین: آیت‌الله محمدی ‌ری‌شهری 26 دی‌ در مراسم تودیع خود تأکید کرد

میانه‌روی و با رهبری بودن، جاده‌ای است که ما را به اهداف و آرمان‌های بلند اسلام می‌رساند و اصول‌گرایی واقعی اجتناب از افراط و تفریط است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم تودیع و معارفه آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر صبح امروز، 26 دی‌ماه، در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد و در این مراسم آیت‌الله ری‌شهری با قرائت آیه 58 سوره نساء که می‌فرماید: «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا؛ خدا به شما فرمان مى‏دهد که سپرده‏ها را به صاحبان آن‌ها رد کنید»، تأکید کرد که مسئولیت خود را به فرد کاملاً شایسته‌ای تحویل داده است.

بنابر گزارش ایکنا، در این مراسم آیت‌الله ری‌شهری با سپاس از خداوند برای توفیقی که در این دو دهه از عمرش برای خدمت به اهداف بلند حج، زائران خانه خدا و خاندان رسالت نصیب وی کرده است، از مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) تشکر کرد.

وی در ادامه به اهتمام مقام معظم رهبری به مسئله حج تأکید کرد و گفت: ایشان بلندترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین پیام‌های خود را به موسم حج می‌دهند و خدا را شکر می‌کنم که مجری سخنان این بزرگوار بوده‌ام.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه از حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و تمام همکاران، معاونان، ریاست‌های سازمان حج و زیارت و تمامی ارگان‌هایی که به نحوی در برگزاری همایش عظیم حج در طول این 20 سال سهیم بودند، تشکر و قدردانی کرد.

گزارش ایکنا حاکی است که آیت‌الله ری‌شهری تأکید کرد، همانطور که در متن استعفانامه خود نوشته‌ام کناره‌گیری من به هیچ وجه به مدیریت جدید سازمان حج و زیارت ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: من معتقدم هر وزیری که انتخاب می‌شود حق دارد معاونان خود را انتخاب کند و بنده هم طبق وظیفه اگر ببینم فردی توانایی انجام امور را دارد، این انتصاب را می‌پذیرم، که در این مورد هم پذیرفتم و مسائل مربوط به ادغام که در سال‌های گذشته مطرح شد و مورد قبول مقام معظم رهبری نیز نبود، ارتباطی به استعفای من ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تأکید بر این‌که هر ساله در موسم حج با بررسی اقدامات بعثه تلاش کرده‌ نسبت به سال گذشته یک گام به جلو بردارد، به در خواست خود از رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: امسال پس از پایان موسم حج برای مرتبه سوم از ایشان کناره‌گیری خود را درخواست کردم و ایشان پذیرفتند و خواستند که چند نفر از افرادی را که مورد تأیید اینجانب است، معرفی کنم و تأکید کردند که افرادی که معرفی می‌شوند، باید دارای شرایط و ویژگی‌های لازم باشند.

آیت‌الله ری‌شهری ویژگی‌های مورد نظر مقام معظم رهبری را عنوان کرد و گفت: ایشان فرمودند که می‌خواهند حتماً چهارچوب بعثه تغییر نکند، سیاست‌ها ادامه داشته باشد و اعتدالی که در سیاست‌های بعثه اجرا می‌شده، ادامه پیدا کند و مدیریت هم مناسب باشد؛ در این میان چند نفر پیشنهاد شد که از میان آن‌ها آقای قاضی عسکر به دلیل ویژگی‌هایی که داشتند و اصلح در این زمینه بود، از طرف من معرفی شد.

وی دلیل این معرفی را امین بودن قاضی‌عسکر و دلسوزی، وقت‌گذاری، اعتدال، امانت‌داری و تلاش‌های زیاد وی دانست و تأکید کرد: وی همیشه با تند‌روی و کندروی مخالف است و تلاش کرده اگر کسی 10 درصد با ولایت فقیه موافق است و 90 درصد مخالف، این 10 درصد را افزایش دهد.

وی در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان به نظام و رهبری باید تلاش کنند از میزان مخالفان بکاهند و به میزان موافقان بیافزایند، این هنر نیست که دوستانمان را تبدیل به دشمن کنیم، میانه‌روی و با رهبری بودن، جاده‌ای است که ما را به اهداف و آرمان‌های بلند اسلام می‌رساند، اصول‌گرایی واقعی اجتناب از افراط و تفریط است.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: امروز همراهی با رهبری از اوجب واجبات است، هر کسی بخواهد خارج از این چارچوب به نظام خدمت کند، کار وی یقیناً خدمت به نظام نیست، حتی اگر این‌چنین فکر کند.

وی در پایان گفت: هر کسی از این نظام جدا شود، این نظام نیست که صدمه می‌بیند، بلکه کس دیگری جایگزین او می‌شود، اما این خود آن شخص است که صدمه خواهد دید. 

کد خبر 99594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز