همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت: اگر حاکمیت قانون تضعیف شود، هرج ومرج و تندروی حاکم می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت: ‌اگر حاکمیت قانون و رسیدگی بی‌طرفانه بر پرونده‌های قضایی تضعیف شود هرج و مرج و تند روی‌ حاکم می‌شود و این از خواسته‌های دیرین دشمنان نظام اسلامی است که نمی‌خواهند کشور در آسایش و آرامش باشد.

وی وظایف نمایندگان را در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بسیار مهم و ارزنده برشمرد و گفت: ‌نمایندگان مجلس از برجستگان نظام اسلامی هستند و لازم است همواره در گفته‌های خود مصالح و منافع ملی را در نظر بگیرند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اقتضای منافع ملی این است که از برخی اقدامات تخریبی که موجب خشنودی دشمنان نظام اسلامی است، پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر این که در همه کشورها و جوامع، آرای قضات دادگستری فصل‌الخطاب خصومات و مرافعات است افزود: قاضی دادگستری در عین داشتن گرایش سیاسی، باید از هر گونه دخالت سیاست در قضاوت و حکم اجتناب کند و قوه قضائیه مستقل، باید خواست همه اقشار جامعه به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هر نوع گرایش سیاسی باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: چنانچه فضای سیاسی جامعه آلوده به ناهنجاری‌ها و برخی ساختار‌شکنی‌ها شود، قوه قضائیه نمی‌تواند کار رسیدگی به پرونده‌ها را در فضای مناسب انجام دهد.

آملی لاریجانی با تحلیل برخی حوادث بعد از انتخابات و تقبیح برخی ساختار شکنان که احساسات و عواطف عمومی و مومنین را جریحه دار کردند، گفت: متاسفانه بسیاری از حوادث و رویدادهای پس از انتخابات، ناشی از بی‌تدبیری و سکوت برخی خواص و شیطنت اطرافیان بود و اگر در هر مورد، موضع‌گیری عاقلانه و با تدبیری صورت می‌گرفت، شاید بسیاری از این حوادث که موجب خشنودی دشمنان زخم خورده نظام اسلامی شد، اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ادعای تقلب در انتخابات، دروغ بزرگی بود که منشا خسارات بسیار شد و متاسفانه نحوه پیگیری این ادعا از طرف مدعیان، خود بزرگترین قانون شکنی بود.

آملی لاریجانی تعامل و گسترش همکاری‌ قوه قضائیه با دیگر قوا به ویژه قوه قانونگذاری را، از سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی دانست و افزود: در مدت کوتاه تصدی در قوه قضائیه، با بسیاری از مجامع و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی با هر گرایش سیاسی دیدار داشته‌ام و معتقدم این گونه جلسات در جهت هم اندیشی و تبادل افکار، موجب تقویت ارکان نظام خواهد بود.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جمع حاضر، نظرات خود را درباره قوه قضائیه و حوزه نمایندگی و مسایل جاری کشور بیان کردند.

کد خبر 99582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز