جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

به نظر می‌رسد این روز‌ها مزاحم‌های تلفنی از ترس لو رفتن شماره تلفن‌شان دیگر نمی‌توانند مانند گذشته در گوشی تلفن فوت کنند.

علاوه بر این، آنها از اینکه برای لو نرفتن مدام به باجه تلفن سر کوچه بروند نیز خسته شده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد تنها راه باقیمانده سرقت تلفن‌‌های همگانی است.

شاید این نسل جدید از مزاحم‌های تلفنی تصور می‌کنند که چنانچه تلفن باجه عمومی را به خانه ببرند باز هم شماره آنها قابل شناسایی نیست و می‌توانند با اعصاب دیگران بازی کنند. به هر حال برای قفل بزرگی که روی این باجه‌های تلفن است هیچ تحلیل دیگری جز این به ذهن نگارنده‌های ستون در شهر چه خبر نرسید.

البته از سوی دیگر سرقت تلفن‌های سکه‌ای را به راحتی می‌توان به معضل نبود پول خرد نسبت داد و اندر معایب این کاستی نقد‌های بسیار نوشت. اما در مورد سرقت تلفن‌های کارتی شاید نقد تصورات مزاحم‌های تلفنی تنها نکته قابل ذکر بود.

به هر حال چنانچه افرادی را در حال سرقت اموال عمومی مشاهده کردیم بهتر است مراتب را هر چه زودتر به آگاهی پلیس برسانیم.

ایستگاه نوع‌دوستی

شاید ساخت سطح شیبدار برای تردد جانبازان و معلولان در برخی ایستگاه‌های اتوبوس، تلنگری به طراحان و مهندسان ساختمان‌هایی باشد که به هیچ‌وجه به این قشر از جامعه توجهی نمی‌کنند.

در شرایطی که جانبازان و معلولان جامعه از جایگاه خاصی برخوردار هستند باید به نیاز‌های آنها نیز توجه بیشتری شود. برای نمونه نوع‌دوستی در این ایستگاه‌های دارای محل ویژه جانبازان و معلولان موج می‌زند حال آنکه بسیاری از سازمان‌ها و اداره‌ها هیچ امکاناتی برای رفت و آمد این قشر از جامعه ندارند.

صحنه انتظار و چشم‌ به راه بودن این عزیزان برای رسیدن فردی که به آنها کمک کند هر روز تکرار می‌شود، بدون اینکه تغییرات محسوسی را در رویکرد طراحان و مهندسان ساختمان‌ها و غیره مشاهده کنیم.

افزایش کرایه در روز‌های تعطیل

باوجود اینکه تعرفه مشخصی برای آژانس‌ها وجود دارد که مطابق آن مبلغی را از مشتری برای مسافت طی شده دریافت می‌کنند اما در برخی موارد این تعرفه شامل تغییرات موقتی می‌شود که منطقی به نظر نمی‌رسد.

برای نمونه برخی از آژانس‌ها در روز‌های تعطیل کرایه خود را افزایش می‌دهند یا اینکه در صورت باقی‌ماندن بیش از حد در ترافیک سنگین، هزینه بیشتری را از مسافر طلب می‌کنند. این در حالی است که در زمان‌های اوج تقاضا برای استفاده از آژانس هم برخی از آژانس‌ها اعلام می‌کنند که سرویس ندارند و به این ترتیب مسافران دچار دردسر می‌شوند.

به منظور جلوگیری از مشکلاتی که بیشتر بار آن بر دوش مسافران است، پیشنهاد می‌شود که نظارت دقیق‌تری روی آژانس‌ها وجود داشته باشد تا تعرفه‌ها به هر دلیلی افزایش پیدا نکنند.

کاریابی اینترنتی

از زمانی که استفاده از اینترنت فراگیرتر شده است، دیگر پیدا کردن موقعیت‌های شغلی فقط محدود به آگهی روزنامه‌ها نمی‌شود و برخی از افراد پایگاه‌های اینترنتی را هم برای یافتن موقعیت شغلی جست‌و جو می‌کنند.

این در حالی است که در برخی موارد آگهی‌های موجود در اینترنت، جویندگان شغل را به سوی شغل‌های کاذب و غیرواقعی که در نهایت هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد راهنمایی می‌کند و تعدادی از افراد هم در تله می‌افتند. برای نمونه آگهی جذابی مانند دریافت حقوق یک میلیون تومان در ماه بدون انجام فعالیتی خاص، برخی از افراد را که آگاهی کمتری دارند وسوسه می‌کند.

بهتر است افرادی که از این راه موقعیت‌های شغلی را جست‌وجو می‌کنند دقت بیشتری داشته باشند تا وقت و سرمایه خود را به دست افراد سودجو هدر ندهند. البته این مورد شامل همه آگهی‌ها نمی‌شود و تعداد زیادی از شرکت‌ها هم آگهی‌های شغلی معتبری را در فضای اینترنت ارائه می‌دهند.

کد خبر 99525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز