گروه حوادث: یک نشانه از سارق زورگیر باعث شد تا راز سرقت‌های سریالی او و همدستش فاش شود

ماموران وقتی متوجه شدند افراد زیادی از سارقی با دست شکسته شکایت کرده‌اند، شکی برایشان باقی نماند که مظنونی که دستگیر کرده‌اند همان سارق تحت تعقیب است.
عصر 20 دی‌ماه امسال فریادهای جوان افغانی که با 2 سرنشین یک خودروی پراید درگیر شده بود، توجه رهگذران در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری را به‌خود جلب کرد. جوان افغانی که سر و صورتش خون آلود بود، سعی داشت هر طوری شده از دست سرنشینان پراید فرار کند و مردم با دیدن این صحنه به کمک او شتافتند.

سرنشینان پراید که 2 مرد قوی‌هیکل بودند با مشاهده رهگذران خود را مامور پلیس معرفی کردند و گفتند که جوان افغانی متهم آنهاست. اما از آنجایی که کارت شناسایی همراه خود نداشتند، مردم آنها را دستگیر کردند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

چند دقیقه بعد، گروهی از ماموران کلانتری 118 ستارخان راهی محل شدند و سرنشینان پراید و جوان افغانی را به کلانتری منتقل کردند. در حالی که مردان قوی‌ هیکل مدعی بودند به خاطر مسئله‌ای پیش‌پا‌افتاده با جوان مجروح درگیر شده‌اند، مرد افغانی ادعای تازه‌ای را مطرح کرد.

او گفت: ساعتی قبل، از فلکه دوم صادقیه به‌عنوان مسافر سوار خودروی این دو مرد شدم. طی مسیر، راننده پراید ناگهان جهت ماشین خود را تغییر داد و به طرف اتوبان حرکت کرد. وقتی به این کار او اعتراض کردم، مرد دیگری که کنار راننده نشسته بود به طرف من برگشت و با مشت به‌صورتم کوبید. همه لباس‌هایم خون آلود شد و تازه فهمیدم که در دام سارقان زورگیر گرفتار شده‌ام.

وی ادامه داد: مردی که بر صندلی جلو نشسته بود، مرا به باد کتک گرفته بود و می‌خواست پول‌ها و لوازم باارزش همراهم را سرقت کند. همانجا بود که توانستم در ماشین را باز کنم تا به بیرون بپرم.

وقتی در باز شد، در یک لحظه راننده توقف کرد و من شروع به داد و فریاد کردم. رهگذران و راننده‌های ماشین‌های عبوری با دیدن این صحنه به کمک من آمدند و وقتی به آنها گفتم که این دو مرد قصد سرقت اموالم را داشته‌اند، آنها را دستگیر کردند. 

بعد از اظهارات جوان افغانی، 2مرد خشن که مدعی بودند بی‌گناهند، به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 2 تهران در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و بازجویی‌ از آنها آغاز شد.

سارقی با دست شکسته

در حالی که هر دو متهم به بی‌گناهی خود اصرار داشتند، شکستگی دست راست یکی از آنها توجه ماموران را به‌خود جلب کرد. پیش از این تعداد زیادی از افرادی که طعمه 2 سارق مسافرکش‌نما قرار گرفته بودند با مراجعه به پلیس اعلام کرده بودند که دست راست یکی از سارقان شکسته بود.

همین سرنخ باعث شد تا ماموران تمامی مالباختگانی را که از سارقی با دست شکسته شکایت کرده بودند، به اداره آگاهی دعوت کنند. آنها وقتی مقابل 2 متهم دستگیر شده قرار گرفتند مدعی شدند که این دو مرد همان افرادی بودند که به‌عنوان مسافرکش آنها را سوار خودروی خود کرده و با تهدید و ضرب و شتم اموالشان را سرقت کرده بودند.

سرقت‌های سریالی

با اظهارات شاکیان، دیگر چاره‌ای جز اعتراف برای سارقان باقی نماند و یکی از آنها به ماموران گفت: مدتی قبل به خاطر اینکه به مواد‌مخدر اعتیاد داشتم، همسرم از من جدا شد و ترکم کرد.

در همان زمان بود که با یاسر که کارمند اخراجی یکی از ادارات دولتی بود آشنا شدم. هردوی ما معتاد بودیم و باید هزینه اعتیادمان را تامین می‌کردیم. این بود که تصمیم گرفتیم به‌عنوان مسافرکش، جوانان به‌خصوص جوانان افغانی را سوار خودروی‌مان کنیم و با ضرب و شتم آنها اموالشان را سرقت کنیم. ما در این مدت حدود 20 فقره زورگیری انجام دادیم تا اینکه در آخرین سرقت توسط مردم دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو متهم معتاد به مصرف موادمخدر از نوع کراک هستند و پیش از این نیز به اتهام حمل و مصرف موادمخدر دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در سال‌جاری سرقت‌های مشابه زیادی در سطح شهر تهران با این شگرد رخ داده است، شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 99517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز