گروه اقتصادی: به دلیل بالا‌بودن قیمت تمام شده کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت تمام شده کالا در این فروشگاه‌ها بیشتر از واحدهای صنفی کوچک است.

وزیر بازرگانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد روند ساماندهی و علل افزایش قیمت کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای گفت: توزیع کالا در چارچوب واحدهای کوچک مقرون به صرفه بوده و عرضه کالا از طریق فروشگاههای زنجیره‌ای غیراقتصادی باشد.

مسعود میرکاظمی با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی گسترش فروشگاههای زنجیره‌ای را دنبال نمی‌کند، افزود: در کشورمان شبکه فروشگاههای زنجیره‌ای به دلیل تعدد واحدهای صنفی کوچک توزیع کالا قادر به رقابت نیستند چرا که با توجه به افزایش قیمت تمام شده عرضه کالا در فروشگاه های زنجیره‌ای و پایین‌بودن هزینه عرضه در واحدهای صنفی کوچک قیمت کالاها در فروشگاه های زنجیره‌ای کمی بیشتر است.

وی افزود: سیاست وزارت بازرگانی عرضه کالاها از طریق واحدهای صنفی و کوتاه‌کردن مسیر تولید تا عرضه است و بر این اساس حضور اصناف و اتحادیه‌ها در فرآیند عرضه کالا پررنگ‌‌تر خواهد شد و این وزارتخانه گسترش فروشگاههای زنجیره‌ای را دنبال نمی‌کند.

این دیدگاه وزیر بازرگانی در حالی مطرح شد که اصلاح آیین‌نامه ساماندهی فروشگاههای زنجیره‌ای‌ چندی پیش در این وزارتخانه به تصویب رسیده و دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور خبر از اصلاح قیمت و نحوه عرضه کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای داده بود.

از سوی دیگر بالابودن قیمت کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای نسبت به فروشگاههای سطح شهر از جمله گلایه‌های مصرف‌کنندگان است.

کد خبر 9949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز