گروه اقتصادی: خصوصی‌سازی شرکت‌های مخابرات و زیرمجموعه‌های آن با تهیه طرح پیشنهادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد مرحله عملی شده و با تصویب این طرح از سوی دولت ظرف شش ماه این امر طبق اصل 44 عملی می‌شود.

به گزارش همشهری، وفا غفاریان رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات دیروز با اعلام این خبر افزود: پیش از این که سیاست های اصل 44 قانون اساسی  ابلاغ شود درقانون برنامه سوم تکالیفی داشتیم ولی ابهاماتی وجودداشت که با ابلاغ این سیاست ها مشکل برطرف شد.

به دلیل برنامه ریزی های انجام شده درحال حاضر آمادگی برای خصوصی‌سازی در این بخش وجود داشته و برنامه ریزی های اولیه انجام شده است .

وی افزود :ازهنگام ابلاغ سیاست های اصل 44 با برنامه ریزی های انجام شده و حضور شرکت‌های مشاور و پیمانکاردر زمینه خصوصی سازی و حقوقی بکار گرفته شده اند و درحال حاضر طرح کاملی برای خصوصی‌سازی این بخش آماده شده که بزودی به هیأت دولت ارائه می‌شود.

غفاریان تأکید کرد مهمترین نگرانی بعد از خصوصی سازی این است که  یکپارچگی شبکه ارتباطی کشور چگونه حفظ شود تا اخلال در این زمینه ایجاد نشود.علاوه براین برخی شرکت ها سودآورند و برخی شرکت‌ها زیان ده هستند.

دغدغه بعدی در مورد اجرای طرح‌های غیر سود آور مثل توسعه روستایی بود. در طرح تهیه شده راه حل این مسایل دیده شده و بزودی با تصویب این طرح کار اجرایی می‌شود.

بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه

غفاریان درادامه با اعلام این که تا بهمن‌ماه امسال سیمکارت های ثبت نامی سال 84 واگذارمی‌شود ثبت نام جدید سیمکارت را عملی دانست و  قیمت دور جدید ثبت‌نام راکمتر از 300 هزار تومان اعلام کرد.

وی اجرای طرح بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه را موفقیت آمیز دانست و گفت: درحال حاضر در بزرگراه‌ها شبکه اصلاح شده و کار در خیابان‌های اصلی آغاز شده و در مرحله بعد به کوچه های و خیابان های فرعی رسیدگی می‌شود.

کد خبر 9948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز