چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

از آنجا که ما برای سلامتی کارگران زحمتکش ساختمانی نیز اهمیت زیادی قائل هستیم باید به این نکته اشاره کنیم که به نظر می‌رسد

برخی از آنها به هیچ‌وجه، وقت کافی برای رفتن به سواحل شمالی کشور را ندارند و شاید به همین دلیل به جای دراز کشیدن در شن‌های ساحل دریا، در ساحلی از شن و سیمان دراز می‌کشند. البته اشکال کار اینجاست که این ساحل خیالی، پشت کامیون در حال حرکت قرار دارد و هر لحظه این امکان وجود دارد که کارگران مورد اشاره دچار سانحه شوند.

با اینکه سوار شدن افراد در پشت کامیون‌ها و تریلر‌ها ممنوع است اما باز هم برخی راننده‌ها، کارگران و حتی اعضای خانواده‌ را نیز برای سوار شدن راهی قسمت بار خودرو می‌کنند. به طور حتم پیش از تغییر این رفتار اشتباه بهتر است ماموران راهنمایی و رانندگی با این تخلف‌ها برخورد جدی‌تری داشته باشند.

مسافرت در ژانر وحشت

در حالی که ایستگاه‌‌های اتوبوس درون‌شهری روز به روز مجهزتر و به استاندارد‌های جهانی نزدیک‌تر می‌شوند، وضعیت اتوبوس‌های شهرک‌های اقماری پایتخت روز به روز بدتر می‌شود. برای نمونه همانطور که در این تصویر مشخص است،

انبوه جمعیتی که می‌خواهند سوار اتوبوس شهرک پرند یا شهرک‌های دیگر شوند هر بیننده‌ای را به یاد فیلم‌های ژانر وحشتی می‌اندازد که در آن مردم برای فرار از دست زامبی‌ها می‌خواهند هر چه زودتر شهر را ترک کنند.

راننده‌های این خطوط دیر به دیر ایستگاه را ترک می‌کنند و اغلب آنها پاسخگوی مسافران نیستند. از سوی دیگر از آنجا که برای سوار شدن به این اتوبوس‌ها حتما باید انبوه جمعیت را بشکافی و به پیش بروی بسیاری از خانم‌ها و افراد مبادی آداب در عمل نمی‌توانند سوار اتوبوس شوند.

به هر حال از آنجا که بسیاری  از جوانان دانشجو راهی دانشگاه‌های این شهرک‌ها می‌شوند و آمار مسافران این بخش از شهر بالاست بهتر است هرچه سریع‌تر برای تعداد اتوبوس‌ها و امکانات آنها تمهیداتی اندیشیده شود.

بسترسازی مناسب

باوجود اینکه در سال‌های اخیر تبلیغات وسیعی در مورد استفاده از اینترنت برای امور بانکی صورت گرفته است اما همچنان در راه تحقق این هدف مشکلات زیادی وجود دارد که تا حل نشدن آنها مشتریان به اندازه کافی در استفاده از این سیستم جدی نخواهند بود.

برای مثال اغلب بانک‌ها از پذیرش قبض آب و برق خودداری می‌کنند و به مشتریان پیشنهاد می‌دهند که از اینترنت برای پرداخت قبوض استفاده کنند. این در حالی است که گاهی به خصوص ساعات اولیه صبح، پایگاه اینترنتی بانک‌ها که به وسیله آن می‌توان عملیات بانکی را انجام داد،

دچار نقص بوده و به کندی کار می‌کند. گاهی هم پایگاه به طور کلی خارج از سرویس است و به مشتری پیام می‌دهد که در زمان دیگری برای انجام امور بانکی تلاش کند. بهتر است به موازات تبلیغاتی که در خصوص استفاده از اینترنت برای انجام امور بانکی صورت می‌گیرد، بسترسازی مناسب هم انجام شود تا مشتریان برای استفاده از این خدمات دچار دردسر نشوند.

کمبود پرسنل

از زمانی که سوپرمارکت‌ها، خدمات تحویل در محل را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند، این طرح با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و بسیاری از افراد به خصوص سالمندان ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری به سوپر، کالاهای مورد نیاز را به صورت تلفنی سفارش داده و دریافت کنند.

این در حالی است که در مورد برخی سوپر‌ها که مشتریان زیادی داشته و در محلی واقع شده‌اند که تعداد سفارشات به آنها زیاد است، یک مشکل وجود دارد و آن کمبود پرسنل است. برای مثال در این سوپر‌های شلوغ فقط یک کارگر برای تحویل کالا‌ها وجود دارد و سفارش‌ها به صورت نوبتی ارسال می‌شوند.

به این ترتیب گاهی ممکن است رسیدن یک سفارش به دست مشتری بیش از 2 ساعت به طول بینجامد. بهتر است سوپر‌هایی که مشتریان زیادی دارند، تعداد پرسنل را هم متناسب با آن افزایش دهند.

کد خبر 99448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز