گروه حوادث: کارگر جوان بعد از اخراج از محل کارش برای انتقام‌جویی از صاحبکارش نقشه سرقت از خانه وی را طراحی کرد.

این مرد کینه‌توز در حالی که نقابی به چهره داشت وارد خانه صاحبکارش شد و با تهدید همسر صاحبخانه توانست میلیون‌ها تومان پول و طلاجات را به سرقت ببرد اما هرگز تصور نمی‌کرد همسر صاحبکارش بتواند صدای وی را شناسایی کند و مهم‌ترین سرنخ را در اختیار پلیس قرار دهد. 

ماجرای این پرونده با شکایت صاحب یک کارگاه تولیدی در ورامین در دستور کار کارآگاهان اداره آگاهی این شهرستان قرار گرفت.شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت: صبح امروز پس از آنکه از خانه‌ام خارج شدم و به سمت محل کارم رفتم، 3 مرد جوان که نقاب به‌صورت داشتند به جلوی در خانه‌ام رفتند و بعد از آنکه زنگ در خانه را به صدا درآوردند با تهدید وارد خانه‌ام شدند.

این مرد ادامه داد: سارقان خشن بعد از ورود به خانه‌ام شروع به تهدید همسرم کردند و بعد از آنکه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، دست و پای او را بستند و سپس اقدام به سرقت طلا و جواهرات، دستگاه فیلمبرداری، گوشی تلفن همراه و پول نقدی که در خانه بود، کردند و به سرعت متواری شدند. اما قبل از ترک خانه همسرم را تهدید کردند که اگر از آنها شکایت کنیم فرزندم را می‌ربایند.

ترس و وحشت

با اعلام این گزارش، با توجه به حساسیت ماجرا، تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی ورامین رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. ماموران در بررسی‌های اولیه با توجه به اینکه سارقان قبل از فرار، همسر شاکی را تهدید کرده بودند، تحقیقات خود را به‌صورت کاملا محرمانه و مخفی آغاز کردند.

ماموران در ادامه بررسی‌های خود دریافتند سارقان نقابدار به احتمال زیاد از وضعیت مالی و خانوادگی این خانواده با خبر بوده اند، بنابراین این فرضیه که آنها باید افراد آشنایی باشند قوت گرفت.

به این ترتیب، ماموران تحقیقات خود را روی افراد آشنایی که ممکن بود انگیزه‌ای برای این سرقت داشته باشند متمرکز کردند و به نخستین سرنخ‌ها دست یافتند.

این تحقیقات بیانگر آن بود که چند روز قبل از وقوع سرقت، مالک کارگاه یکی از کارگران خود را اخراج کرده بود، اما این مرد هنگام ترک کارگاه در آخرین روز کاری خود در حضور سایر کارگران، صاحبکارش را تهدید کرده بود که به خاطر اخراج کردن وی باید تاوان سنگینی بدهد و روزی وی انتقام خواهد گرفت.

سرهنگ قاسم‌آبادی، فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با اعلام این خبر افزود: کارگر اخراجی به‌عنوان نخستین مظنون شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. اما وی با خونسردی ادعا می‌کرد که در این سرقت هیچ نقشی نداشته است اما هنگامی که همسر شاکی صدای این مرد را شنید، وی را به‌عنوان یکی از سارقان نقابدار شناسایی کرد.

سارق انتقام‌جو که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در این مرحله از تحقیقات لب به اعتراف گشود و راز این سرقت را فاش کرد. وی به ماموران گفت: بعد از اخراج از کارگاه، نقشه سرقت از خانه صاحبکارم را طراحی کردم و به‌همراه 2 نفر از دوستانم آن‌را عملی کردیم. با این اعتراف، همدستان این مرد نیز شناسایی و دستگیر شده و با قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 99446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز