سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با اعلام بهبود شاخص‌های بزرگراهی تهران نسبت به شهرهای بزرگ دنیا، گفت: گسترش بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و همچنین توسعه حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و سامانه اتوبوس تندرو به تنهایی مشکل ترافیک تهران را حل نمی‌کند و آنچه اهمیت جدی دارد، بخش فرهنگی حوزه ترافیک و اخلاق شهروندی است.

محمد باقر قالیباف، 22دی در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری حد فاصل پل ایرانپارس تا جنوب پل شهید همت، باتقدیر از شخصیت این دو شهید افزود: خوب است که با این نامگذاری‌های ساده یاد این شهیدان زنده بماند و بهتر است که معاونت اجتماعی شهرداری نیز در جای جای این اتوبان اثری از خصایل این شهیدان را بگذارد تا هرچه بیشتر به جوانان امروز معرفی شوند؛  چراکه هرچه امروز در ابعاد مادی و معنوی داریم از شهیدان است.

قالیباف تکمیل بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح را از برنامه‌های عمده شهرداری تهران دانست و گفت: در مقایسه با شهرهای بزرگی مانند لندن در شاخص بزرگراهی شهر اگر جلوتر نباشیم، عقب‌تر هم نیستیم و وضعیت مناسبی داریم؛

اگرچه هنوز نیازهای ما در این زمینه زیاد است. شهردار تهران خاطرنشان کرد: در مدتی که در شهرداری بوده‌ام سعی کردم تا با سرعت رینگ‌های اول و دوم و دسترسی‌های اطراف تهران را در اولویت قرار دهیم و پیش ببریم و در غرب تهران نیز که عمدتا بعد از انقلاب توسعه یافته است، سعی کردیم تا مسائل زیرساختی به درستی اجرا شود و به میزان بارگذاری در شهر و میزان سکونتگاه‌ها، زیرساخت‌ها اجرا شود و عقب‌ماندگی ایجاد نشود.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی آزادراه تهران - کرج،  اظهار کرد: این آزادراه به‌دلیل آنکه ورودی شهر تهران است باید زیباترین المان‌ها در آن رعایت شود که مقدار تاخیر به‌وجود آمده به این دلیل است و امروز همه مشکلات آن حل و فصل شده است و تا این تقاطع به بهره‌برداری نرسد، کارکرد اتوبان شهید باکری به‌خوبی مشخص نمی‌شود.

وی افزود: با این اقدام قدرت انتخاب برای کسانی که وارد شهر تهران می‌شوند بیشتر می‌شود و می‌توانند از طریق تقاطع‌های پیکان شهر،  وردآورد،  آزادگان و اتوبان باکری وارد تهران شوند که ترافیک این مسیر تا حدود زیادی تسهیل می‌شود.

افزوده شدن 116 کیلومتر به بزرگراه‌های تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: با افتتاح تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه شهید باکری حدفاصل پل ایرانپارس تا جنوب پل شهید همت، ترافیک محدوده شهران و جنت آباد تسهیل می‌شود و 2تقاطع باقیمانده این پروژه نیز سال آینده افتتاح خواهد شد.

مازیار حسینی گفت: من هیچ نقشی در مدیریت این پروژه نداشتم و همه آن در زمان مهندس دنیا‌مالی انجام شد و این پروژه با همراهی مردم و شهرداری منطقه و تلاش همکاران فنی و عمرانی در رفع معارضان به نتیجه رسیده است و اکنون شاهد افتتاح پنجمین تقاطع از 7تقاطع این بزرگراه هستیم که اتصال آن به بزرگراه تهران-کرج نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این بزرگراه ترافیک محدوده شهران و جنت‌آباد تسهیل می‌شود، گفت: استفاده از بتن مناسب و مهندسی نور، اقدام مناسبی است که انجام شده و همه این فعالیت‌ها در زمینه بهینه‌کردن هزینه و زمان و کیفیت بیشتر پروژه‌ها خواهد بود. به گفته حسینی، طی 4 سال گذشته 116 کیلومتر اتوبان به اتوبان‌های تهران و رینگ‌های داخلی و خارجی افزوده شده است.

کد خبر 99369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز