گروه حوادث: سارقان حرفه‌ای بعد از آزادی از زندان، باردیگر همدستی با یکدیگر را شروع کرده و بعد از اجاره کردن یک سوله در حاشیه شهر، خودروهای مسروقه را به آنجا انتقال می‌دادند و با روش سند نمره کردن آنها را به فروش می‌رساندند.

کارآگاهان پلیس زمانی متوجه فعالیت دوباره این دو سارق حرفه‌ای شدند که از ابتدای شهریور ماه امسال، گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های مخفیانه آنها در اختیار پلیس قرار گرفت و با این گزارش‌ها، ماموران این دو سارق سابقه دار را تحت نظر قرار دادند و متوجه شدند آنها رفت‌وآمدهای مشکوکی به یک سوله در غرب تهران دارند.

به این ترتیب از آنجا که احتمال می‌رفت سارقان بار دیگر سرقت‌های خود را از سرگرفته‌اند، دستور قضایی برای بازداشت آنها از سوی قاضی سلیمانی فرد- دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی تهران- صادرشد.

با این دستور قضایی، عملیات بازداشت سارقان بعد از محاصره سوله آغاز شد و متهمان هنگامی که سرگرم سند نمره کردن یک خودروی مسروقه بودند در این سوله به دام افتادند. دستگیری سارقان هنگام ارتکاب جرم چاره‌ای جز اعتراف برای آنها باقی نگذاشت.

2 همدست قدیمی در بازجویی‌ها به ماموران گفتند که بعد از سرقت خودروهای مدل‌بالا آنها را به این سوله - که در حقیقت کارگاه مخفی آنها بود - انتقال می‌دادند تا در آنجا با تغییر پلاک و با روش سند نمره کردن، آن را به فروش برسانند؛ 

«ابتدا در شهرستان‌ها به‌دنبال خودروهایی می‌گشتیم که دچار سانحه و تصادف‌های شدید شده بودند و مالکانشان قصد داشتند تا آنها را با قیمت پایینی بفروشند. پس از آنکه این خودروها را به تهران منتقل می‌کردیم، خودرویی با مشخصات خودروی تصادفی را سرقت می‌کردیم تا بتوانیم با تغییر قطعات و پلاک خودروها، خودروی مسروقه را با سند خودروی تصادفی به فروش برسانیم.»

اعترافات این دو سارق در حالی مطرح می‌شد که کارآگاهان در داخل کارگاه آنها 2 خودروی زانتیا و یک خودروی تویوتا کشف کردند. قاضی سلیمانی فرد، با اعلام این خبر گفت: قطعاتی از چند خودروی مدل بالای دیگر در داخل این سوله پیدا شده و حاکی از آن است که متهمان در چند ماه گذشته تعداد زیادی خودرو سرقت کرده و آنها را با روش سند نمره کردن به فروش رسانده‌اند.

قاضی دادسرای جنایی تهران با دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در جراید، از افرادی که از جرایم این‌دو سارق اطلاع بیشتری دارند، درخواست کرد به دادسرا مراجعه کنند.

کد خبر 99353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز