همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش اختلافات میان نیروهای سیاسی را مهم‌ترین مشکل کشور خواند و گفت: ریشه این اختلافات باید با عقلانیت شناسایی و خشکانده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اجماع بر محور قانون و دوری از اقدامات خودسرانه را از جمله محورهای اساسی در این بیانات عنوان کرد و افزود: اگر این دو رعایت شود؛ جامعه به حالت تعادل نزدیک خواهد شد و جایی برای اختلاف باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اوضاع جهانی، منطقه و حضور نظامی کشورهای غربی در مرزهای زمینی و آبی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد: یکدلی و وحدت در میان نیروهای سیاسی و مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز است و همه باید با گذشت و فداکاری زمینه‌های آن را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان خارجی به وضعیت فعلی کشور و افزایش اختلافات دل بسته‌اند و این در سخنان‌شان قابل مشاهده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اقدامات برای حل مسائل موجود و رفع اختلافات باید با درک اهمیت زمان صورت پذیرد و اتلاف وقت می‌تواند فرصت‌ها را نابود کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین تصریح کرد: سکوت نکرده‌ام و همواره برای کمک به حل مشکلات بدون جنجال خبری تلاش خود را نموده‌ام.

وی افزود: راه‌حل‌هایی را به تشخیص خود برای حل مشکلات پیش آمده قبلا بیان کرده‌ام و تکرار مدام آن را ضروری نمی‌بینم، مضافا این‌که متاسفانه برخی آلوده به اغراض سیاسی و جناحی دنبال جوسازی و ایجاد جنگ روانی در کشور هستند که ادامه این روند را به صلاح کشور نمی‌دانم.

در ابتدای این دیدار اعضای مجمع نمایندگان ادوار مجلس هر یک به طور جداگانه به بیان نقطه نظرات و نگرانی‌های خود از وضعیت موجود پرداختند.

پاسداری از اندیشه دینی و قانون اساسی، رعایت صداقت در عرصه سیاست، عدم استفاده ابزاری از مقدسات، تلاش بزرگان سیاسی کشور برای برون رفت از وضعیت فعلی، رعایت اعتدال در اعلام مواضع و دوری از قانون‌گریزی اهم مطالبی بود که حاضران در سخنان خود بر آن تاکید کردند. 

کد خبر 99315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز