یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: جمع آوری وسایل خانه و قرار دادن هر چیز در جای مناسب از جمله مشکلات همیشگی است. با راهکارهای زیر حداکثر استفاده را از فضای موجود ببرید.

فضاهای پرت و تورفته را طبقه بندی کنید و از آن‌ها با توجه به موقعیتی که دارند برای قرار دادن وسایل تزیینی یا وسایل اضافی استفاده کنید.

دورتادور دیوارها را از بالا تقسیم‌بندی و به عنوان یک کتابخانه بزرگ از آن استفاده نمایید.

استفاده از دیوایدر (جداکننده‌ها) راهی مناسب برای تبدیل خانه‌های یک‌خوابه به دوخوابه است.

اگر فضای مستطیل شکلی دارید از دیوارهای کوتاه پیش ساخته و اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کرده و دردسر زیادی نداشته باشید از جداکننده‌های چوبی، شیشه‌ای یا حتی یک دکور برای جداسازی فضا استفاده کنید. به این ترتیب از نور اتاق شما کم نخواهد شد.

با استفاده از جداکننده‌ها در اتاق خواب‌های بزرگ امکان قرار دادن وسایل شخصی و اضافی در محیطی جداگانه فراهم می‌شود.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، از تخت‌های تاشو یا دیواری یا کاناپه تخت خوابشو استفاده کنید.

استفاده از تختخواب دوطبقه یا تخت‌های کشویی کنار هم راه دیگری برای استفاده از یک اتاق برای دو فرزند یا پذیرایی از میهمان است.

 

 

 

 

 

 

اگر تختخواب فرزند نوجوان شما یک نفره است بهتر است کمی از سطح زمین بالاتر باشد تا بتوان از فضای پایین آن به عنوان کشوهای بزرگ استفاده کرد.

کمد لباس را دو ردیف چوب‌ لباسی بزنید و لباس‌های مختلف را با توجه به کاربردشان تقسیم‌بندی کنید.

از نایلون وکیوم برای قرار دادن لباس‌های حجیم و زمستانی استفاده نمایید. لباس‌ها را داخل نایلون قرار دهید، با گرفتن هوای موجود با جاروبرقی لباس‌ها فشرده شده، فضای بسیار کمی را برای حداقل شش ماه یعنی استفاده بعدی اشغال خواهند کرد به این ترتیب امکان استفاده از فضای کمد برای موارد دیگر فراهم می‌شود. 

با استفاده از کابینت‌های ضد آب در سرویس بهداشتی، تمام مواد شوینده را داخل آن‌ها قرار دهید تا به راحتی و همیشه در دسترس بوده و در وقت و جای شما صرفه‌جویی ‌شود.

بعضی از کابینت‌های آشپزخانه را که مخصوص وسایل کوتاه مثل استکان، لیوان و... هستند، به سه طبقه تقسیم‌بندی کنید.

در آشپزخانه‌های کوچک از میز و صندلی‌های تاشو استفاده نمایید. در صورت داشتن دیوار بدون استفاده، میز را به دیوار نصب کنید و هر وقت به آن نیاز نداشتید از پایه جدا کرده، روی دیوار آویزان کنید.

استفاده از میزهای بلند و ساده ریلی امکان استفاده از آن‌ها را در قسمت‌های مختلف آشپزخانه برای مقاصد مختلف فراهم می‌کند.

با استفاده از مبل‌های راحتی کشودار یا مبل‌هایی که از کنار آن‌ها بتوان به عنوان کتابخانه یا دکور استفاده کرد، وسایل زیادی جابه‌جا خواهند شد.

از بعضی میزهای کوچک که جاهای مختلفی برای قرار دادن وسایل پذیرایی از میهمان  دارند، غافل نشوید.

از صندوق چوبی یا فلزی به عنوان کاناپه استفاده کرده، با قرار دادن رومیزی و چند کوسن آن را تزیین کنید و وسایل کم استفاده را داخل آن قرار دهید.

از صندوق‌های حصیری می‌توانید به عنوان میز استفاده کنید.‌

انباری را طبقه‌بندی کنید و وسایل ریز و درشت را به تفکیک داخل آن‌ها قرار دهید.

کد خبر 99161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز