چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

سرمای شدید هوا در کشورهای اروپایی از انگلیس تا لهستان، شرایطی بحرانی را در این قاره به‌وجود آورد.

دمای هوا این روزها در لهستان به 22 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسیده و تاکنون باعث کشته‌شدن حداقل 122نفر شده است. انگلیس هم طولانی‌ترین دوره سرمای خود را در 30سال گذشته تجربه کرد و نیروهای ارتش در  استان همپشایر برای کمک به مردم وارد عمل شده‌اند.  شبکه الجزیره گزارش داد که گرفتارشدن بیش از هزار خودرو در جنوب انگلیس، باعث شد که مسئولان دولت، نیروهای نظامی را برای نجات آنها فرابخوانند.

سازمان هواشناسی انگلیس پیش‌بینی کرده است این سرمای غیرمعمول حداقل تا 2 هفته دیگر ادامه داشته باشد. همچنین بارش برف موجب بسته‌شدن دومین فرودگاه بزرگ انگلیس شده است. غرب فرانسه هم به‌شدت سرد شده  و دولت در 14منطقه با ادامه شرایط نامناسب جوی وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام کرده است.

صدها پرواز در سراسر اروپا لغو شده که آشفتگی در فرودگاه‌های کشورهای مختلف را به‌دنبال داشته است. در این میان کشورهای انگلیس، لهستان، سوئیس و اتریش شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنند. لهستان به‌دنبال کشته‌شدن 122 نفر بر اثر سرما در برخی از استان‌های خود وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و چند فرودگاه این کشور تعطیل شده‌اند.

آلمان هم از سرمای شدید در امان نمانده و سازمان هواشناسی این کشور دمای 20درجه سانتی‌گراد زیرصفر را در روزهای آینده پیش‌بینی کرده است. در آسیا هم چین شاهد بارش سنگین‌ترین برف در 60 سال گذشته در پکن بود و مدارس و ادارات دولتی در این شهر تعطیل شدند.

کد خبر 98953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز