مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در آستانه دهه سوم ماه محرم‌ در 300مسجد شاخص و محوری شهر تهران و در هر مسجد به‌مدت 10 شب مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم ناصحی، مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در این‌باره گفت:‌ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مبنی بر توجه به عبرت‌های عاشورا و با عنایت به اینکه موعظه‌ها و عزاداری‌های این ایام بیشتر به دهه اول و دوم ماه محرم خلاصه می‌شود،

برآن شدیم به‌منظور تعالی هرچه بیشتر معارف، درس‌ها و عبرت‌های قیام سید‌الشهداء (ع)، در دهه سوم ماه محرم در 300 باب مسجد مهم شهر تهران و در هر مسجد به‌مدت 10 شب، مراسم عزای آن امام همام را برگزار کنیم. مشاور شهردار تهران در ادامه گفت: البته این مرکز در دهه اول و دوم ماه محرم نیز اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که در آن میان می‌توان به سازماندهی و برنامه‌ریزی در اعزام سخنران و خطیب به 100مسجد جامع، اشاره کرد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران افزود: نگاه مرکز فعالیت‌های دینی در این مراسم‌ها بیشتر به بحث مرثیه‌سرایی و سخنرانی توسط واعظان برجسته و تشریح ارزش‌های عاشورایی به‌ویژه تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر از منظر قیام اباعبدالله‌‌الحسین(ع) معطوف شده است. ناصحی خاطرنشان کرد:‌ تلاش ما در جهت کسب خشنودی باری‌تعالی، تقرب به ساحت مقدس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و داشتن جامعه‌ای سالم، دین‌محور و آگاه است.

کد خبر 98945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز