گروه ورزشی: شب گذشته مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با حضور رؤسای جمهوری کشورهای مختلف از جمله محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان و شماری از نمایندگان فدراسیون‌های بین‌المللی در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه نمایندگان ورزشکاران 45 کشور آسیایی از جمله ایران رژه رفتند و آنگاه با روشن شدن مشعل اصلی، بازی‌ها رسماً آغاز شد.

در مراسم رژه حسین رضا زاده قوی‌ترین مرد جهان پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود. در بازی‌های آسیایی دوحه نزدیک به 14 هزار ورزشکار آسیایی در 39 رشته ورزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دیدار رئیس جمهوری با ورزشکاران در دوحه

رئیس جمهوری ایران در رأس هیاتی بلندپایه صبح دیروز وارد دهکده پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دوحه شد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به دوحه، در سالن آمفی تئاتر دهکده‌ با ورزشکاران و سرپرستان کاروان ورزشی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری ایران طی سخنانی خطاب به ورزشکاران کشورمان گفت: «با توجه به این‌که بازی‌های آسیایی در دوحه برگزار می‌شود، برایم حیف بود که در این مسابقات حضور نیابم».

وی افزود: «به شما خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم با همت و تلاش خود مدال‌های خوبی را کسب کنید و دل مردم را شاد کنید».وی از ورزشکاران ایرانی خواست که نماد پهلوانی و جوانمردی را در این رقابت‌ها به نمایش بگذارند.

احمدی‌نژاد گفت: «شما باید با حفظ این خصیصه فرهنگ و تمدن بزرگ ایران را به قاره کهن معرفی کنید و در ادامه برای قهرمانی تلاش کنید».

برنامه روز شنبه ورزشکاران ایران در دوحه

نخستین روز بازی‌های آسیایی دوحه پس از افتتاح رسمی‌ مسابقات از صبح شنبه 11 آذر آغاز می‌شود و شناگران، جودوکاران، تیراندازان، شطرنج‌بازان و بوکسورهای ایرانی در اولین گام به مصاف حریفان خود می‌روند.

در رشته شنا؛ مسابقات در شش ماده، 200 متر آزاد، 100 متر پروانه، 50 متر قورباغه و 100×4 متر مختلط انفرادی در بخش زنان و ماده 400 متر مختلط انفرادی و 200 متر پروانه در قسمت مردان برگزار می‌شود.

در رشته جودو امروز در وزن 100+ کیلوگرم محمدرضا رودکی در دور اول استراحت دارد. در دور دوم با محمد هلال از عربستان پیکار می‌کند و در دیدار پای فینال با کرلات سات فوئن از تایلند روبرو می‌شود. در این وزن 12 جودوکا حضور دارند.در وزن 100- کیلوگرم عباس فلاح در دور اول با هیتسو ماتسوشی از ژاپن روبرو می‌شود و در صورت پیروزی با نماینده تاجیکستان مصاف می‌کند.

در رشته تیراندازی، تیم تراپ بانوان در رشته‌ اهداف پروازی متشکل از معصومه عامری، نهلا ابومنصور و سپیده سیرانی از ساعث30/7 امروز به مصاف حریفان خود می‌روند.امیر ابری لواسالانی، ‌تنها شرکت کننده کشورمان در تراپ مردان است که وی نیز از امروز رقابت خود را آغاز خواهد کرد.

الهه احمدی، تیرانداز تفنگ بادی 10متر نیز از ساعت30: 10 امروز رقابت خود را با سایر حریفان، آغاز خواهد کرد.در شطرنج نیز آتوسا پورکاشیان، احسان قائم‌مقامی‌ و الشن مرادی، هر سه نماینده ایران امروز مسابقه می‌دهند.

اصغر ابراهیمی به دوحه اعزام نمی‌شود

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری با اعلام اینکه اصغر ابراهیمی به دوحه اعزام نمی‌شود گفت: ما برای حضور اصغر ابراهیمی‌در دوحه رکوردهای مجموع 350 و یا 360 کیلوگرم را قرار داده بودیم تا با رسیدن به این رکوردها شانسی برای کسب مدال در دوحه داشته باشد، اما ابراهیمی‌در روزهای اخیر حتی به رکوردهای 330 و یا 340 کیلوگرم هم نرسیده است که این موضوع برای متقاعد کردن ما کافی نیست.

ما می‌خواهیم وزنه‌برداری را اعزام کنیم که شانس مدال داشته باشد، در غیر این صورت حفظ آبروی این قهرمان آسیا و نرفتنش به بازی‌های آسیایی بهتر است.

کد خبر 9864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز