مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با بیان اینکه طبق آنالیز انجام‌شده روی زباله‌های تهران روزانه 2 هزار تن زباله خشک در این شهر تولید می‌شود، گفت:

در حال حاضر روزانه هزار تن زباله خشک تفکیک شده در تهران جمع‌آوری می‌شود که این میزان 2 سال پیش در بیشترین حد، به 80 تن در روز می‌رسید

فرهاد پورسخا  در گفت و گو با سما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در آخرین آنالیز فیزیکی و شیمیایی انجام شده،  از 7هزار تن زباله تولید شده روزانه در تهران، نزدیک به 30درصد پسماند خشک قابل بازیافت نظیر شیشه، منسوجات، کاغذ و پلاستیک است که نیمی از آن به‌صورت تفکیک شده توسط شهروندان، جمع‌آوری شده و هزار تن دیگر مخلوط با زباله‌های‌تر است.

وی میزان جمع‌آوری زباله خشک را در حال حاضر در بالاترین رکورد خود در تهران خواند و افزود: 22 ایستگاه تفکیک زباله در 22 منطقه تهران مستقر است که به‌طور کامل این زباله‌ها را با دستگاه‌های مختلف دسته‌بندی کرده و به بخش صنعت هدایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بازیافت با اشاره به اینکه تولید روزانه 7 هزارتن زباله در تهران،  رقم بالایی است و باید کاهش یابد ادامه داد: ما از پایتخت‌هایی هستیم که میزان تولید زباله غیرقابل بازیافت بالایی داریم؛ درحالی‌که در دیگر کشورها اینگونه نیست.

پورسخا اظهار داشت: در دیگر کشورها محصولاتی نظیر نوشابه‌ها و... در شیشه عرضه می‌شود که با استاندارد خوب و بسیار بالا دوباره شست‌وشو داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛  درحالی‌که تولید ظروف یکبار مصرف در ایران درحال افزایش است که این حجم قابل‌توجهی را به میزان زباله می‌افزاید.

کد خبر 98603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز