گروه شهری: شهردار منطقه 20 تهران اعلام کرد: بیش از50 پروژه عمران شهری12 دی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با صرف هزینه‌ای بالغ بر 221 میلیارد ریال در این منطقه افتتاح می‌شود

و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. مجتبی عبداللهی گفت: در راستای افزایش سرانه‌های خدمات شهری و تبدیل شهرری به منطقه‌ای برخوردار و رو به توسعه، 57‌پروژه عمرانی، ترافیکی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و فضای سبز از جمله پارک آموزش ترافیک، آبنمای میدان نماز، یک مجموعه ورزشی، 2 باب سرای محله، یک باب زورخانه، پایانه اتوبوسرانی، پارک سوار و پایانه تاکسیرانی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه میدان نماز به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در این منطقه به شمار می‌رود، افزود: میدان نماز به‌عنوان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین میادین شهر تهران با آبنماهای زیبا که از معانی و مفاهیم عرفانی نماز الهام گرفته شده است، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که آلودگی هوا و ترافیک سنگین از جمله مولفه‌های شهر تهران به شمار می‌آید و از این‌رو استاندارد‌سازی‌، تقویت ناوگان حمل‌ونقل و ارتقای فرهنگ ترافیک یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: علاوه بر احداث پایانه اتوبوسرانی محله دولت آباد، پارک سوار ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و پایانه تاکسیرانی خیابان فدائیان اسلام، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و احداث دوربرگردان، پارک آموزش ترافیک در مساحت 2 هکتار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه 20 تهران همچنین از اجرای 4 پروژه اجتماعی خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش سرانه فضاهای اجتماعی و تقویت هویت محلی، افزون بر بهره‌برداری از سرای‌محله جوانمرد قصاب و فیروز آبادی، مجموعه ورزشی شهدای فیروزآباد و زورخانه محله سرتخت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

عبداللهی افزود: 16 پروژه شهری از جمله نورپردازی تپه تاریخی چشمه علی، برج طغرل، نصب 12 دستگاه سرویس بهداشتی سیار، 10 تابلو هویت محلات و 25 تابلو اعلانات در این منطقه به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: به‌رغم اینکه سرانه فضای سبز عمومی طی سالیان اخیر، افزایش چشمگیری داشته است، ساخت بوستان‌های محله و ناحیه‌ای که دارای مزیت‌های چند وجهی از جمله اجتماعی، فرهنگی است مد نظر قرار گرفت و در این راستا 2 بوستان در روستاهای قاسم‌آباد و اسلام‌آباد احداث شده و بوستان‌های دشتستان و آلاله نیز بازپیرایی شده‌اند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه علاوه بر این پروژه‌ها 60 پروژه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شهرری به منطقه‌ای برخوردار تبدیل می‌شود و فاصله پایین و بالای شهر از بین می‌رود.

کد خبر 98502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز