پس از مدت‌ها بررسی و اعلام جزئیات جریمه‌های مشترکان گاز، 9دی اعلام شد با تصویب دولت این جریمه‌ها تا 2 هفته دیگر اجرایی می‌شود.

از مدت‌ها قبل جریمه‌ مشترکان گاز اعمال می‌شد ولی در مصوبه جدید این جریمه‌ها افزایش یافته است.مصطفی کشکولی، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز در این زمینه به فارس گفت: طرح افزایش جرایم مشترکان پرمصرف گاز به‌منظور پیشگیری از مصرف بی‌رویه در دست بررسی بود که با نهایی شدن بررسی‌ها این طرح تصویب و تا 2 هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

کشکولی اظهار داشت: برای بهینه‌سازی مصرف گاز تدابیری در دستور‌کار قرار گرفته است که به موجب آن با متخلفان پرمصرف برخورد می‌شود.وی ادامه داد: در پی ابلاغ بخشنامه‌ بهینه‌سازی مصرف گاز در سال 85 توسط معاون اول رئیس‌جمهور، دستورالعمل برخورد با متخلفان پرمصرف در دستور کار قرار گرفت اما با تأکید مجدد مجلس در این خصوص بخشنامه مزبور بار دیگر ابلاغ  شد و در دستور کار قرار گرفت که بدین سبب تمامی ادارات موظف به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی خارج از ساعات اداری هستند؛

ضمن آنکه حرارت راهروها در طول ساعات اداری نباید بیش از 18 درجه و اتاق‌ها بیش از 22 درجه باشد.وی تصریح کرد: درصورتی‌که مشترکان خارج از ضوابط ابلاغی عمل کنند گاز مصرفی آنها قطع و با آنها برخورد می‌شود؛ البته در این خصوص پیش از قطعی گاز، اخطارهای لازم به مصرف‌کنندگان پرمصرف ابلاغ می‌شود. هدف از اجرای چنین طرح‌هایی ایجاد حساسیت به‌منظور رعایت مصرف و بهینه مصرف کردن است.

معاون مدیرعامل شرکت‌ ملی گاز درخصوص طرح افزایش جرایم مشترکان پرمصرف گاز، اظهار داشت: این طرح به‌منظور پیشگیری مؤکد از مصرف بی‌رویه گاز در دستور کار است که البته بررسی‌ها در این خصوص مراحل نهایی خود را طی کرده و مصوب شده و طی 2 هفته آتی به‌منظور اجرای قطعی به دستگاه‌های زیربخش ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقدار گاز مصرفی کشور طی آذرماه سال‌جاری در قیاس با ماه مشابه سال قبل حدود 30 میلیون متر مکعب افزایش داشته است که عمده افزایش‌ گاز مصرفی کشور به‌دلیل عدم‌اعمال محدودیت در بخش صنایع و نیروگاه‌ها اتفاق افتاده است.

کد خبر 98419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز