همشهری آنلاین: بروجردی با اشاره به اولتیماتوم غرب به ایران برای پاسخگویی به پیشنهادات مطرح شده در بحث هسته‌‌ای اظهار داشت:

صحبت کردن راجع به تهدید هیچ سودی برای تهدیدکنندگان نخواهد داشت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اولتیماتوم غرب به ایران برای پاسخگویی به پیشنهادات مطرح شده در بحث هسته‌‌ای اظهار داشت: صحبت کردن راجع به تهدید هیچ سودی برای تهدیدکنندگان نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در مورد اولتیماتوم مطرح شده توسط آمریکا و غرب پیرامون فعالیت‌های هسته‌‌ای صلح‌آمیز مبنی بر پاسخگویی ایران به پیشنهادات مطرح شده تا پایان سال جاری میلادی اظهار داشت: تمام اقدامات غرب از اصل صدور قطعنامه‌ها اقدامی سیاسی بوده که علیرغم وضعیت شفاف ایران، در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌‌ای صادر شده است.

وی ادامه داد: وضعیت موضوع هسته‌‌ای ایران به هیچ وجه در شرایطی نبود که از شورای حکام به شورای امنیت منتقل شود و لذا تمام اقدامات صورت گرفته علیه ایران و هم‌چنین اقدام اخیر آنان در دادن اولتیماتوم به ایران، خارج از عرف بین‌الملل است.

بروجردی با تاکید بر این‌که فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران کاملا منطقی و در چارچوب مقررات آژانس است، یادآور شد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات آژانس و عهدنامه NPT است و لذا در زمینه مبادله سوخت و یا هر پیشنهاد دیگری، موضع ایران روشن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صحبت کردن راجع به هر تهدیدی را به سود تهدید کنندگان ندانست و گفت: ایران در چارچوب منافع ملی و مقررات بین‌المللی، اقدامات خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

کد خبر 98209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز