مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران ناسا اعلام کردند برنامه آماده سازی شاتل دیسکاوری برای اولین پرتاب شبانه پس از حادثه کلمیبای طبق برنامه پیش می رود.

به گزارش آسوشیتدپرس ناسا می خواهد 7 دسامبر دیسکاوری را ساعت 9:35 دقیقه شب به وقت محلی شرق آمریکا به فضا پرتاب کند. این پرتاب سومین مأموریت شاتل ها در سال جاری میلادی و چهارمین مأموریت شاتل ها پس از حادثه کلمبیا به شمار می رود.

ناسا سه پرتاب بعد از کلمبیا را در روز انجام داد تا به راحتی از تانک خارجی سوخت شاتل ها در مواردی که قطعات اسفنجی از آن جدا می شوند تصویربرداری کند. حادثه کلمبیا بر اثر جدا شدن قطعات اسفنجی تانک خارجی سوخت شاتل و برخورد آن ها با بال شاتل به وقوع پیوست.

ناسا مجبور است برای برای استفاده بیشتر از فرصت های پرتاب شاتل ها به ایستگاه بین المللی فضایی و پایان عملیات ساختن آن پیش از سال 2010 از پرتاب های شبانه هم استفاده کند. طبق برنامه شاتل ها  در سال 2010 از از رده خارج خواهند شد.

مدیران ناسا معتقدند رادارها قادر خواهند بود حین پرتاب شبانه دیسکاوری جدا شدن قطعات از تانک خارجی را ثبت کنند و مراقبت حین پرواز برای تأمین امنیت پرتاب شاتل در شب کافی است.

دیسکاوری برای اتصال به ایستگاه بین المللی به فضا پرتاب خواهد شد.

کد خبر 9814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز