دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شناسنامه‌های جدید با طراحی جدید، اندازه کوچکتر، کیفیت مواد اولیه در کاغذ، چاپ عکس روی شناسنامه و داشتن بارکد شماره ملی، عمر و قابلیت‌های امنیتی بیشتری دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شکل و اندازه شناسنامه‌های جدید که به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور، همزمان با دهه فجر امسال صادر می‌شود؛ همانند گذرنامه‌های کنونی و رنگ جلد آن قهوه‌ای است.

به گفته ناظمی اردکانی، این شناسنامه‌ها در حال حاضر فقط برای افراد بالای 15 سال و در مراجعات عادی مردم مانند مراجعه برای تعویض و یا رفع نقص صادر می‌شود، اما تا پایان سال 89 همه مردم این شناسنامه جدید را دریافت می‌کنند.

صدور این شناسنامه ها، هم اکنون در اداره کل امور خارجه، برای ایرانیان خارج از کشور به صورت آزمایشی در حال انجام است.

در صفحه نخست شناسنامه جدید مشخصات فردی مانند شماره ملی شخص و پدر و مادر وی، شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، نام پدر و مادر و محل تنظیم سند درج شده است.

در صفحه دوم شناسنامه جدید محل تنظیم سند شامل حوزه، شهر و شهرستان و بخش و محل امضاء و مهر مامور تنظیم سند درج شده است.

درصفحه سوم و چهارم نیز اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق درج می‌شود و درصفحه پنجم اطلاعات فرزندان و در صفحه ششم اطلاعات و مهر انتخابات درج می‌شود.

صفحه هفتم مربوط به درج مهرهای اضطراری و صفحه بعد از آن مربوط به وفات و مشخصات فرد متوفی است.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور، سوم دی نخستین شناسنامه جدید برای حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسمی صادر می‌‌شود.

100میلیون سند تولد در ثبت احوال وجود دارد.

کد خبر 97856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز