همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: مجموعه ای با عنوان فلسفه تعلیم و تربیت تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حاجی بابایی که در همایش استانداران سراسر کشور سخن می گفت، افزود: در قالب این مجموعه، سند ملی آموزش و پرورش تهیه می شود که به عنوان سندی راهبردی و عملیاتی مبنای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در نظام آموزش و پرورش، روش های سنتی و حفظی باید به روش های ابتکاری، خلاقیت و نوآوری تبدیل شود، افزود: این یعنی اینکه ما باید ساختار آموزش و پرورش را تجهیز و در کتب درسی و شیوه تربیت دانش آموزان تحول ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی کارهای حاشیه ای آموزش و پرورش باید به متن برگردد، گفت: طبق اصل30 قانون اساسی و بنا به دستور رئیس جمهور، پیش دبستانی ها و مهدکودک ها باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

حاجی بابایی مدرسه را مهمترین پایگاه فرهنگی کشور دانست و افزود: مهمترین سیاست ما این است که تجهیزات و امکانات موجود در آموزش و پرورش را با کمک استانداری ها به سمت و سوی مدرسه ببریم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مبنای کار آموزش و پرورش حول سه محور تهذیب، تحصیل و ورزش متمرکز شده است.

حاجی بابایی افزود: با ساخت سالن های ورزشی در مدارس، علاوه بر اینکه 14 میلیون دانش آموز ورزشکار خواهیم داشت، براساس موافقت با سازمان تربیت بدنی این سالن ها بعدازظهرها نیز در اختیار مردم عادی قرار می گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه 100 هزار مدرسه بزرگ در کشور داریم، گفت: برای مدارسی که پانصد تا هزار دانش آموز داشته باشند سالن ورزشی، نمازخانه و کتابخانه می سازیم.
وی از منصوب کردن فردی به عنوان قائم مقام امور ورزشی وزیر آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه امورات ورزشی زیر نظر این قائم مقام خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات جدید در نظام آموزش و پرورش افزود: در این طرح که براساس وضعیت آموزش و پرورش در 110 کشور پیشرفته دنیا پی ریزی شده است، نظام آموزش و پرورش دو دوره 6 ساله می شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کار تحقیقاتی عمیقی درخصوص این طرح انجام شده است، گفت: در این طرح دوره ابتدایی یکسال افزایش می یابد و کتب درسی نیز براساس سن دانش آموز تعیین می شود.

وی ادامه داد: تا سن 7 سالگی تعلیم و تربیت کودک براساس بازی است و در 9 سالگی کتب درسی بین دختران و پسران تفاوت خواهد داشت و از پایان دوره ابتدایی، کتب به سمت تخصصی سوق پیدا می کند که در دوره متوسطه نیمه تخصصی می شود.

کد خبر 97841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز