همشهری آنلاین: دست‌اندرکارن مراسم حج با مقام معظم رهبر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران مراسم حج با اشاره به ظرفیت عظیم حج تأکید کردند: هر بخش از اعمال و مناسک حج علاوه بر تأثیر شگرف در تربیت روحی انسان، از قابلیت زیادی برای تبلیغ و روشنگری برخوردار است.

ایشان با تشکر از تلاشهای مجموعه دست اندرکاران برگزاری حج افزودند: کشف ظرفیتهای ناپیدای حج، نیاز به یک اطاق فکر متشکل از مجموعه‌ای از متفکران دارد که وظیفه و کار خود را کشف این ظرفیتها قرار دهند ضمن آنکه می‌توان کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها و همایش‌های برگزار شده را ارتقا بخشید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تفضل ویژه خداوند به حج امسال خاطرنشان کردند: خداوند به ما نشان داد که چگونه اراده الهی بر اراده طواغیت و الهه پندارهای مادی غلبه می‌کند و این موضوع بارها در جمهوری اسلامی تجربه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: طرح برخی شبهات می‌تواند باب جدیدی برای تبیین و تبلیغ باز کند ضمن آنکه پاسخگویی به شبهات ضروری است.

ایشان با اشاره به برگزاری با شکوه تر مراسم برائت از مشرکین و دعای پرفیض کمیل در مدینه النبی افزودند: توسل پشتوانه اقدامات شماست و باید این عروه الوثقی را حفظ کرد و امروز حج با تلاشهای صورت گرفته، به پایگاه روشنگری تبدیل شده است که باید این اقدامات با قوت ادامه یابد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای به تدبیر دولت برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع آ اشاره و خاطرنشان کردند: با توجه به احتمالات، این تدابیر و پیش بینی‌ها خوب و لازم بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی طرح مسأله بصیرت و وحدت به عنوان ویژگی منتظران واقعی را موضوع حج امسال بیان کرد و گفت: مناسک و برنامه‌های معنوی حج به رغم حجم سنگین تبلیغات منفی و برخی نگرانیها، بدون کم و کاست و بهتر از هر سال در آرامش کامل برگزار شد.

وی به برپایی سمینارها و همایشهایی با موضوعات مختلف در بعثه مقام معظم رهبری و ارتقای کیفی و کمی این همایشها اشاره کرد و افزود: تبیین مسایل فقهی و طرح موضوعاتی از قبیل وحدت و برائت، نگاه نو به مسأله تبلیغات، پاسخ به شبهات، وحدت امت اسلام، جایگاه نظام جمهوری اسلامی از موضوعاتی بود که در این همایشها مطرح شد همچنین در حج امسال از توان قاریان در مسجدالحرام و در بین کاروانهای داخلی استفاده شد.

آقای خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از روند اجرایی حج، آمادگی و تعامل قویتر بین بخشی، توجه جدی به مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف، پشتیبانی بیشتر از بخش فرهنگی و توجه به مسأله بهداشت را از جمله ویژگی‌های حج امسال برشمرد.

کد خبر 97839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز