جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

قیمت هر کیلو هندوانه برای شب چله، طولانی‌ترین شب سال 750 تومان و دو برابر سال گذشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اعلام این خبر تأکید کرد: به‌دلیل آفت عجیب هندوانه در شهرهای تولیدکننده و از بین رفتن و کاهش عرضه، قیمت هندوانه نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران به ایسنا گفت: به‌دلیل سنت دیرین شب یلدا هر ساله خانواده‌های ایرانی مراسم شب چله را در کنار هم برگزار می‌کنند اما امسال شب چله با روز چهارم ماه محرم مصادف شده و این تقارن سبب شده تا شب چله همچون سال‌های گذشته پر رنگ نباشد.

حسین مهاجران افزود: قیمت هرکیلو هندوانه‌ میناب سال قبل 350 تومان بود که اکنون به 750 تومان رسیده و بیش از دو‌برابر شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران خاطرنشان کرد: پرتقال، سیب، نارنگی و حتی انار که نسبت به یک ماه قبل قیمتش پایین‌تر آمده، به وفور در بازار هست.

وی همچنین قیمت هر کیلو انار در بازار را 2500 تومان عنوان کرد و گفت: انار در یک ماه گذشته به 3200 تومان رسید ولی اکنون قیمت آن کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که انارهای قرمز نیز شب چله برسند.

مهاجران درعین حال با اشاره به ارزان شدن قیمت موز، خیار و گوجه‌فرنگی، افزود: موز و خیار نسبت به هفته قبل، کیلویی 200 تومان ارزان‌تر شده و به همین نسبت گوجه فرنگی 200 تا 300 تومان کاهش قیمت داشته است.

کد خبر 97615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز