گروه اجتماعی: مدیرکل تدوین لوایح قوه‌قضائیه گفت: پیش‌نویس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان بزه‌دیده، کودکان در معرض خطر، کودکان به حساب نیامده (کودکان فاقد شناسنامه، کودکان بی‌تابعیت) در معاونت حقوقی و توسعه قضائی قوه قضائیه در دست تنظیم است.

طهماسبی مدیرکل تدوین لوایح قوه‌قضائیه ضمن اعلام این مطلب گفت: در راستای اجرای سیاست برخورد حمایتی و ویژه نسبت به اطفال و در کنار لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان بزهکار که توسط معاونت حقوقی و توسعه قضایی تنظیم و پس از تصویب کلیات آن در مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح و مورد بررسی می‌باشد پیش نویس این لایحه نیز در دست تنظیم  است.

وی در خصوص ویژگی‌های این لایحه که هم اکنون جلسات کارشناسی آن در حال برگزاری است، گفت: تعریف وضعیت مخاطره‌آمیز برای کودک، تعریف سوءرفتار و غفلت نسبت به کودک مورد نظر است.

مدیرکل تدوین لوایح قوه قضائیه اظهار داشت:  حمایت‌ها از کودک و نوجوان در معرض خطر در مرحله صدور حکم و اجرای آن در جهت جلوگیری از بروز صدمات جسمانی، روانی و اخلاقی نیز اعمال می‌شود.

به گفته طهماسبی آنچه در این لایحه مدنظر قرار گرفته همواره اتخاذ تدابیر حمایتی در وهله اول با حفظ کودک در خانواده می‌باشد و چنانچه به تشخیص افراد متخصص و دادگاه نیاز به خروج طفل از خانواده یا محیط خطر باشد، این اقدامات با تدابیر خاص  انجام می‌گیرد.

کد خبر 9739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز